„Derűs tanév előtt állunk”

„Derűs tanév előtt állunk”
Miskolc – Az elmúlt 30 év egyik legkomolyabb uniós fejlesztése történhet meg a konvergencia-­régiók iskoláiban.

– A rendszerszintű átalakításokon túl vagyunk, nagy változások a következő tanévben nem várhatók – fogalmazott Lebanov József, az Emberi Erőforrások Minisztériumának (Emmi) főosztályvezetője szerdán az Avasi Gimnázium színháztermében, ahol megyei szakmai tanévnyitó ünnepséget tartottak a Miskolci Pedagógiai Oktatási Központ szervezésében.

szakmai-tanevnyito-az-avasiban20-st

A főosztályvezető úgy folytatta: a pedagógus-életpályához kapcsolódó alrendszereket az Oktatási Hivatal és a pedagógiai központok szabályozottan, kiszámítható módon megszervezték. Azaz a pedagógusminősítési rendszert, a szaktanácsadást és a tanfelügyeleti rendszert.

– Kiemelt fontosságúnak gondoljuk a tankönyvtámogatások széles körű bővítését, amelynek eredményeképpen 12 milliárd forint támogatással több mint 1 millió tanuló számára 9. évfolyamig ingyenes tankönyvet biztosít az állam. Azt gondoljuk, hogy derűs, nyugodt, kiegyensúlyozott tanév előtt állunk. A fenntartói intézményrendszer finanszírozása kiegyensúlyozott, megfelelően tudja biztosítani a hátteret az intézmények működéséhez, a személyi feltételek és a szakmai kapacitások szintén rendelkezésre állnak – fogalmazott Lebanov József, aki többek között szólt a közeljövő uniós fejlesztéseiről, a témahetekről, a tanuszoda-, tanterem- és tornaterem-fejlesztésekről, valamint a Határtalanul program kiterjesztéséről.

szakmai-tanevnyito-az-avasiban07-st

Megalapozott döntések

Solti Péter, a Klebelsberg Központ elnöke kiemelte: ebben a tanévben a legfontosabb feladat, hogy miután az új fenntartói struktúrát sikerült kialakítani, ennek a feladat- és hatáskörmegosztási mélyítését elvégezzék az intézményvezetők és a tankerületi központok között.

– Most már lényegesen több idő jut arra, hogy elkezdjünk stratégiai szempontból tervezni. Nemcsak az adott tanévre tudunk fókuszálni, hanem hosszabb távra tudunk fejlesztési stratégiát készíteni. Ehhez olyan típusú terveket érdemes készíteni, amelyeket a tankerületi központok össze tudnak fogni, úgy, hogy figyelembe veszik a helyi sajátosságokat, a régió lehetőségeit. Ha ez sikerül, olyan helyzetbe tudjuk hozni a döntéshozókat, hogy megalapozott döntések szülessenek az iskolai fejlesztésekkel kapcsolatban. Legyen ez akár az épített infrastruktúra vagy informatikai fejlesztés. Ez azért is nagyon fontos, mert Balog Zoltán, az Emmi minisztere nemrég adott komplex tájékoztatást arról, hogy az elmúlt 30 év egyik legkomolyabb uniós fejlesztése történhet meg a konvergencia-régiók iskoláiban – ismertette az elnök.

szakmai-tanevnyito-az-avasiban12-st

Szakmai programok

A megyei szakmai tanévnyitó ünnepségen dr. Gloviczki Zoltán, az Oktatási Hivatal elnöke a hivatal főbb feladatairól tartott előadást.

A Pedagógiai Oktatási Központ szervezésében megvalósuló szakmai programokról Ragályiné Hajdú Zsuzsanna beszélt, aki a Miskolci Pedagógiai Oktatási Központ főosztályvezetője.

Az ünnepi műsorban közreműködött a Fráter György Katolikus Gimnázium kórusa, a Fazekas Utcai Általános Iskola és AMI tanulói és a Bársony János Általános Iskola tanulói.

ÉM-HE

szakmai-tanevnyito-az-avasiban16-st








hirdet�s