„De hol tanuljon a kisfiam?”

Akt.:
32Hozzászólás
Rendkívül okos, de nem találják a helyét (Illusztráció)
Rendkívül okos, de nem találják a helyét (Illusztráció) - © Fotó: ÉM
Miskolc – Az édesanya nem talál megfelelő iskolai közösséget ADHD-s gyermeke nevelésére.

Egy miskolci család a poklok poklát járja azért, mert 7 éves kisfiuk ADHD-s. A bajokat csak tetézi, hogy a részképesség-zavaros gyereknek nem találnak megfelelő oktatási intézményt a szülők.

A megyei szakértői bizottság állapítja meg a tanuló sajátos nevelési igényét. Dr. László István

Elkülönítve

Az ADHD tulajdonképpen figyelemhiányos hiperaktivitás-zavart (Attention Deficit Hyperactivity Disorder) jelent. Neurológiai természetű, veleszületett vagy fejlődési rendellenesség, melynek vezető tünete a figyelemzavar, kísérőtünetei a hiper­aktivitás, feledékenység és a gyenge impulzuskontroll.

A szóban forgó kisfiú IQ-ja rendkívül magas, 135, valójában tehetséggondozó osztályban lenne a helye, de a viselkedése miatt egyik intézmény sem „tűri” meg őt 1-2 hónapnál tovább. Jelenleg a lakhelye szerinti körzeti általános iskolába jár, de a folyamatos konfliktusok miatt nem nevelik őt integráltan. Napi egy órát tölt osztálytársaival, a többi órát egy üres teremben vagy a könyvtárban, ahol a pedagógusok külön foglalkoznak vele. Az édesanya kérte, ne írjunk cikkünkben konkrét neveket, mert nem szeretné, ha az oktatási intézmények támadásnak vennék a panaszát. Pedig eddigi sorsuk valóban nem irigylésre méltó.

A harmadik iskola

– Három év alatt 5 óvodába járt a kisfiam, az óvónők szerint kezelhetetlen dühkitörései voltak, ha nem úgy történt valami, ahogy a gyerek akarta. Mi nem gyanakodtunk, mert nekünk otthon semmi gond nem volt a gyerekkel. Az illetékes szakértői intézetben mi kértük a kisfiunk vizsgálatát. A szakértői vélemény figyelem- és magatartászavart állapított meg. Több évig jártunk a nevelési tanácsadóba mindenféle terápiára. Iskolakezdés előtt is megtörtént a vizsgálata, a diagnózis ugyanaz volt, de iskolaérettnek nyilvánították. A baj csak az volt, hogy Miskolcon nem találtunk kis létszámú osztályt. És ekkor kezdődtek az igazi gondok. Az első iskolában padokkal kerítették el a fiamat a többi gyerektől. A másikban állandó konfliktusa volt az egyik tanítójával. A harmadikban megverték a társai, és amikor a pedagógus ezért őt hibáztatta, felborított az osztályban 3 padot. Ezután az iskolafenntartó igazgatója új szakértői vizsgálatra kötelezte a gyereket. A diagnózis: ADHD. A körzeti iskolát jelölték ki számára. Itt sem alakultak jól a dolgok. Az idén januárban összehívott szülői értekezlet arról szólt, hogy lehetne a kisfiamat eltávolítani az osztályból – sorolja elkeseredve az édesanya.

Egyetlen miskolci, kis létszámú osztályt sem szüntettek meg. Dr. László István

Vizsgálják a bejelentést

És elérkeztünk oda, hogy jelenleg teljesen szegregáltan nevelik a gyereket az intézményben.

Az édesanya levelet írt az oktatási jogok biztosának és az Egyenlő Bánásmód Hatóságnak is. A hivatalok jelenleg vizsgálják a szülő által tett bejelentést.

– Az ADHD-s gyerekekkel pedig nem lenne különösebb probléma, ha kis létszámú osztályban tanulhatnának, egy megértő pedagógus és egy gyógypedagógus segítségével – teszi hozzá az édesanya.

– Hegyi Erika –



32Hozzászólás

Herzlichen Dank für Ihren Kommentar - dieser wird nach einer Prüfung von uns freigeschaltet. Beachten Sie, dass dies gerade an Wochenenden etwas länger dauern kann. Kommentare von registrierten Usern werden sofort freigeschaltet - hier registrieren!

Még 1000 karakter

A kommentelés opció, a jó magaviselet kötelező! Moderációs elveinket itt olvashatja .






hirdet�s