Helyi közélet

2013.01.21. 16:32

40 helyszínen kátyúzott eddig az autópálya kezelő

Miskolc - Több Olvasónk is arról írt nekünk, hogy az M3-as, M30-as és az M35-ösön több balesetveszélyes kátyú található.

Miskolc - Több Olvasónk is arról írt nekünk, hogy az M3-as, M30-as és az M35-ösön több balesetveszélyes kátyú található."Péntek délután Miskolcra menet én is érzékeltem a problémát! Az M30-a Miskolci leágazásáig kátyú, kátyú hátán. Jó hír, hogy több szakaszon az autópálya kezelő munkatársai félpályás útlezárással elkezdték a kátyúzást. Tudnak tehát a problémáról" -írja egyikük. "Az M3-on (az M35 jó), 15-100 cm hosszúak, 15-40 cm szélesek. Többször láttam belengő kamiont, amint kerülgette" - így a másik. Mi most a helyzet a tiszántúli autópályákon kátyú-ügyben? - kérdeztük az illetékest.

- Az Állami Autópálya Kezelő Zrt. az általa kezelt úthálózaton, az előírásoknak és elvárásoknak megfelelően minden nap két alkalommal útellenőrzést végez, mely során az észlelt burkolati hibák (kátyúk) ideiglenes elhárításáról gondoskodik. Ezen túlmenően 24 órás diszpécserszolgálatot és díjmentesen hívható Call Centert (06 40 40 50 60) üzemeltetünk, mely ügyfélszolgálatokon keresztül az utazók is be tudják jelenteni az autópályán tapasztalt rendkívüli eseményeket, baleseteket, úthibákat, melyek elhárítására társaságunk haladéktalanul intézkedik - tájékoztatott Béni Gyöngyi, az Állami Autópálya Kezelő Zrt. kommunikációs vezetője. - A közlekedők biztonsága érdekében a kátyúk ideiglenes elhárítását mérnökségeink folyamatosan – szükség szerint éjjel is – végzik, teljesítve azt a kritériumot, hogy 24 óránál tovább egy kátyú sem maradhat javítás nélkül a gyorsforgalmi hálózatunkon. Az ideiglenes javítást követően a burkolathibák végleges helyreállítása speciális szaktudást igénylő alvállalkozó bevonásával történik.

200 négyzetméter nagyságrendben

Megtudtuk azt is, hogy 2012. november 15-i téli útüzem kezdete óta például idén január 16-ig az M3-as tiszántúli szakaszán saját erőforrással 6195 kg hideg aszfaltot használtak fel a keletkezett kátyúk elhárítására, míg a szakalvállalkozó bevonásával 40 helyszínen, helyszínenként több kátyú javítása került elvégzésre, mintegy 200 négyzetméter nagyságrendben. A javítási helyszínek jelentős többsége a FüzesabonyPolgár szakaszra esett.

- Sajnálatos módon a jelenlegi időjárás főbb jellemzői a havazás, majd azt követő esőzés és főként a hőmérséklet ingadozás következtében néhány nap alatt tömegesen jelennek meg kátyúk, melyek azonnali ideiglenes elhárítását az ÁAK mérnökségei folyamatosan, éjjel-nappal végzik, azonban azok végleges helyreállítására a hó eltakarítás időszakában, illetve esőben, azonnal nem kerülhet sor - tette hozzá Béni Gyöngyi. - A kedvezőtlen időjárási körülmények között a helyreállítás alvállalkozó bevonásával is folytatódik, és jelenleg is zajlik. Intézkedést tettünk a vállalkozó felé abban a tekintetben, hogy a munkaterületen maximális kapacitásával vonuljon fel a feladatok minél előbbi elvégzése érdekében. Az utóbbi napokban észlelt nagy számú burkolathibák miatt belső átcsoportosításokkal plusz erőforrásokat vontunk be az M3-as autópályán és az M30-as autóúton is, valamint alvállalkozóinkat is megnövelt kapacitás alkalmazására kértük az érintett szakaszon a javítások mielőbbi befejezése érdekében.

Az Állami Autópálya Kezelő Zrt. kommunikációs vezetője ugyanakkor kiemelte: felhívják az utazók figyelmét arra, hogy szélsőséges időjárási helyzetben még jobban figyeljenek az előrejelzésekre, használják indulás előtt a www.autopalya.hu frissülő forgalmi információit, tartsák be a közlekedési szabályokat és legyenek türelmesek egymással.

ÉM-JLI

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a boon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában