Dakar – Szorul a hurok

Dakar – Szorul a hurok

Sajnos tegnap késő éjszakáig nem
voltak a versenyen értékelhető
eredménylisták, mivel a 2009-es
dél-amerikai Dakar Rally legnehezebbnek
kikiáltott szakaszáról csak a
mezőny töredéke érkezett be
éjfélig a táborba.


A startnál még elindult 128 motor, 14
quad, 109 autó és 61 kamion.
Megérkezett ebből 100 motor, 6 quad, 29
autó és 14 kamion. A helyzet
kísértetiesen hasonlít a
múlt szerdai, 5. szakaszra.


Akkor valamivel többen érkeztek be, a
pályán ragadt és reggelig
megérkezett járműveknek pedig 200
órás időbüntetést
osztottak ki.


Kedden a Dakar 11. napját írtuk és
a 10. szakasznál tartottunk. Reggel már
elmaradt a meglepetés ereje, amikor ismét
bejelentették, hogy
szakaszmódosítás van
kilátásban. Leginkább az adventi
naptárakhoz lehetne hasonlítani ezeket a
napokat, mert minden nap benne van a levegőben,
hogy módosítani fognak valamit, de hogy
mit, az végül csak reggel derül ki.

Copiapoban a reggeli
átláthatatlan köd miatt sem a
szervezői, sem a mentőhelikopterek
nem tudtak felszállni, így
biztonsági okok miatt eltolták a rajt
időpontját.


Miután helyi idő szerint 09:45-kor
elrajtolt az első motoros, azt is
kihirdették a szervezők, hogy a szakaszt
megrövidítették 200 km-rel,
így végül 476 km lett a
szelektív hossza. A kamionoké még
ennyi sem, csak 423 km, mivel előzetes
számítások szerint
éjszakáig lapátoltak volna a
dűnéken.


Ezt viszont a szervezők igyekeztek elkerülni,
tekintettel a másnap kezdődő maratoni
szakaszra. Ma volt a trilógia második
napja, azaz a chilei Atacama sivatag második
szakasza. A főszerep az óriási
dűnéké volt, a finom homoké,
illetve a köves, sziklás szakaszoké
is egyben.


A versenyzőknek egy hurkot kellett
teljesíteniük, a cél ma is
Copiapo, ahonnan elindultak. A hurok
csúcsát törölték a
szervezők, ahol annyira száraz volt a
homok, hogy a járművek egyszerűen
kerékagyig süllyedtek volna benne. Ezen a
szelektíven a motorosoknál és az
autósok mezőnyében is sokáig
egy-egy argentín versenyző állt az
élen. Hiába, ők ismerik a legjobban
ezt a földrészt, (szinte) hazai
pályán játszanak, ez az
eredményükön is meglátszott. A
BMW-vel versenyző Terranova
azonban borult egyet és elveszítette az
előnyét, a volkswagenes Carlos
Sainz
pedig visszaszerezte vezető
pozícióját. A mezőny nagy
része csak akadozva bírt közlekedni
a mély homokban, ráadásul az
ún. katedráldűnéken
nehéz volt az átjutás, mert az
éles gerincen átbillenve könnyen
fennakadtak a járművek. Erre
figyelmeztettek is reggel a szervezők.

Szalay a küzdelem, a
kihívás, az adrenalin és
egyéb mellékhatások mellett
leginkább a homokért szereti a Dakar
Rallyt
. Mindig újat mutat neki a sivatag,
pedig már kilenc Dakarján van
túl. Nincs két egyforma dűne,
mindegyikkel más módon kell bánni.
Eddig Afrikában és Ázsia
homoktengereit járta a magyar pilóta,
Dél-Amerikában még nem vett
részt versenyen. Az Atacama sivatag hatalmas
dűnéiről eddig csak a
hírekből értesült és
elképzelni sem tudta, milyen lehet
nekilódulni a néhol 1 km magas
homokhegyeknek. Most személyesen tapasztalhatta
meg a chilei sivatag tulajdonságait,
mely elmondása szerint valóban
más, mint a szaharai homok, mert ezek
alattomosabb, ravaszabb dűnék.


Amikor az ember majdnem a tetejére úgy
érzi, hogy ez egy lankás, életlen
gerinc lesz, mégis kiderül róla,
hogy éles és nagyon meredek a
túloldala. “Nagyon jól indultunk tegnap,
a dűnéket minden bonyodalom
nélkül elértük és
átmentünk rajta. Mire a
végére értünk, az
előttünk induló négy
autót sikerült megelőznünk.
Ezután sajnos volt egy rövid, 3-4 perces
eltévedésünk a CP2-nél, de
végül a 11-ig helyig sikerült
feltornáznunk magunkat.” – mesélte
utólag az Opel Antara RR pilótája
– “Nem sokkal később eltört a
kormányösszekötőnk, amiből
szerencsére első és
hátsó is van tartalék az
autóban. Ám
szerencsétlenségünkre
felcseréltük őket (a
hátsó 2 cm-rel hosszabb) és a
hátsót szereltük be, ami
indulás után ki is derült,
így újra kicseréltük, mert az
autó irányíthatatlan volt. Ezek
után még egyszer eltévedtünk,
kb. 20 km-t tettünk meg, mire meglett a helyes
irány. A dűnéknek már
újult erővel vágtunk neki, amelyeken
gond nélkül átjutottunk és
35. idővel beértünk a célba.
Illetve az egyik dűnén majdnem fejre
álltunk, de csak majdnem.


 Azt nagyon sajnálom, hogy a mai szakaszt
eltörölték, a helyezésünk
miatt szükségünk lett volna erre a
versenynapra, hogy javíthassunk, de az
esélyt így elvették
tőlünk.” Az eddigi összetett
eredmények alapján a motoros Dési
a 32. helyen áll, a Palik-Darázsi
autós páros a 10., a magyar licenc-szel
versenyző cseh Zapletal pedig szorosan
mögötte, 3 perccel lemaradva a 11. helyen
tartózkodik. A T4 kategóriában az
MAN-nel versenyző
Szaller-Pócsik-Csitári
trió még a pályán tart,
várhatóan éjjel érkeznek be
a bivouacba. Sajnos mára is jutott egy rossz
hír: a 198-as rajtszámmal versenyző
Cristobal Guerrero (KTM), spanyol
motoros a mai szakasz 160.
kilométerénél esett egy hatalmasat
és jelenleg kómában fekszik a
copiapoi kórházban. A mai, 11. szakaszt
eltörölték a verseny szervezői,
ismét az időjárásra
hivatkozva, megint csak a sűrű köd
miatt. A trilógia harmadik napja lett volna,
amikor Chiléből
visszatérnek Argentínába
a résztvevők az Andok-hegységen
át 4700 m magasságban, az
argentínai Fiambaláig. Jelen
állás szerint összekötő
úton teszik meg a távot a versenyzők
és a szervizesek együtt.


Szalay Dakar Team Hírlevél



0Hozzászólás

Herzlichen Dank für Ihren Kommentar - dieser wird nach einer Prüfung von uns freigeschaltet. Beachten Sie, dass dies gerade an Wochenenden etwas länger dauern kann. Kommentare von registrierten Usern werden sofort freigeschaltet - hier registrieren!

Még 1000 karakter

A kommentelés opció, a jó magaviselet kötelező! Moderációs elveinket itt olvashatja .






hirdet�s