Csökkent az élelmiszer kiskereskedők forgalma, ám árbevételük nőtt – Nielsen

Az elmúlt évben öt százalékkal nőtt az élelmiszert árusító kiskereskedelmi üzletek forgalmának értéke, miközben az eladott mennyiség 2 százalékkal csökkent az előző év hasonló időszakához képest – derül ki a Nielsen piackutató legfrissebb felmérésből. Tavaly június és 2009 májusa között tovább javult a szupermarketek és diszkontok pozíciója a hagyományos boltokéhoz képest.

A vásárlási szokások átrendeződésének következtében az élelmiszerek kiskereskedelmi eladásából a szupermarketek piaci részesedése 15 százalékkal, a diszkontoké 5 százalékkal nőtt egy év alatt. Ugyanakkor a hagyományos, 200 négyzetméteres és kisebb üzletek piaci részesedése 8 százalékkal csökkent.

A Nielsen által mért 90 élelmiszerkategória együttes forgalma meghaladta az 1300 milliárd forintot 2008 júniusa és 2009 májusa között. A legnagyobb forgalmú húskészítmények bolti eladása az előző évhez képest értékben 6 százalékkal emelkedett, és meghaladta a 205 milliárd forintot. A sörök és a szénsavas üdítők bolti eladása stabil volt, míg a sajtok forgalma 3 százalékkal nőtt.

A vizsgálat időszakban a legnagyobb mértékben (36 százalékkal) a rizs forgalma nőtt. Jelentősen, 22 százalékkal emelkedett az étolaj, és 15 százalékkal a margarin eladása is.








hirdet�s