Clio III: hódításra ítélték

Clio III: hódításra ítélték
Nagyobb, szebb, jobb és biztonságosabb a Clio III., mint az elődje volt. Mindenkitől ezt hallottam unásig már jóval az előtt, hogy a Renault Kalydi Kft. révén módom lett volna kipróbálni a franciák legújabb büszkeségét.

El nem tudtam képzelni, hogy hirtelen mire lett képes ez a kisautó, amitől annyira oda van szakmabeli és laikus egyaránt.

Mit neki kulcs

Az új Clio 1.5 dCi Privilege változata már a bemutatkozása is elegánsra sikeredett azzal, hogy nem holmi slusszkulccsal kellette nálam magát, hanem indítókártyával. A franciák kisautója nem pusztán külső méreteiben, de a minőség- és a térérzet tekintetében is az elődmodell “fejére nőtt”.

Tudni illik
Motor (cm3): 1461

Max telj. (LE): 86

Max. nyom. (Nm): 200

Hosszúság (mm): 3986

Szélesség (mm): 1707

Magasság (mm): 1493

Csomagtér (l): 288/1038

Tank (l): 55

A karosszéria vonalvezetése letisztult formavilágot idéz, ugyanakkor egy dinamikus négykerekű sziluettjét vetíti elénk. Nyilván nem véletlen ez a meglepő párosítás, a konstruktőri különítmény nagyon is tudta, hogy mit (pontosabban kit) akar vele elérni; új célcsoportként azokat a 25-30 év közötti fiatalokat nézte ki magának a Renault, akik a pénzüket egy vonzó, dinamikus autóba akarják fektetni.

Az utastérben elég volt egyszer körbejáratni a tekintetemet ahhoz, hogy mindjárt két megállapítást tegyek; az egyik, hogy az a Clio, amelyik tegnap még kategóriája egyik legkissebbje volt, ma talán a legnagyobb helykínálattal büszkélkedhet versenytársai között, a másik pedig, hogy ezt nem akármilyen nívón teszi. Új anyagok mindenütt, vadiúj formavilág és dizájn. Meg persze más műszaki tartalom…

Ötcsillagos biztonság

Az új Clio egyenesfutása és kanyarstabilitása javult, a fékjei finoman szólva is hatékonyan lassítják a centik híján négy méter hosszú felépítményt. Azzal kezdtem, hogy a Clio III. nemcsak szebb és jobb, de biztonságosabb is, mint az előd; nos, ennek bizonyítására elég talán az Euro NCAP tesztjén elért ötcsillagos minősítéssel előhozakodni, ami a legfrissebb modellt a Renault-család teljes jogú tagjává teszi.

Tesztautónkban az 1.5-ös 86 lóerős dízelmotor dolgozott, melynek 200 newtonméteres maximális nyomatékát ötsebességes kézi sebességváltó közvetítette a kerekekhez. A 12 másodperc körüli 0-100 -as gyorsulás és a 180 km/h körüli végsebesség figyelemreméltó adatok egy ilyen kis autónál, de ami ezeket is lepipálja, az a fogyasztása. Tesztkörülmények között 5 liter körül átlagot produkált, ami pestiesen szólva nem semmi.








hirdet�s