Friss hírek

2009.09.11. 22:32

Nielsen: Kiemelkedõ a kávé kiskereskedelmi forgalma

<p>26 ezer tonna kávé fogyott a kiskereskedelmi forgalomban Magyarországon 2008 augusztusa és 2009 júliusa között - állapította meg a Nielsen piackutató vállalat. A mennyiség kétharmada õrölt pörkölt kávé volt, de nõtt a kereslet az instant 3in1 kávék iránt is. A legkedveltebb kávéfajták egy év alatt 7-11 százalékkal drágultak.</p>

Évi 50 milliárd forint felett volt a kávé kiskereskedelmi forgalma a vizsgált periódusban, ami értékben 5 százalékos emelkedést jelent. A megvásárolt csaknem 26 ezer tonna 67 százaléka az õrölt pörkölt kávéra jutott, de az instant termékek is dinamikusan fejlõdtek. A második legkedveltebb a 3in1, aminek piaci részesedése elérte a 18 százalékot, az elõzõ évi 17-hez képest. Az instant cappuccino mutatója 6-ról 5 százalékra csökkent, az instant valódi kávé részaránya pedig változatlanul 4 százalék volt.

A legnépszerûbb kávéfajták átlagos fogyasztói ára 7-11 százalékkal emelkedett az elõzõ év azonos idõszakához képest. Egy kilogramm õrölt pörkölt kávé fogyasztói átlagára júliusban 1704 forint volt, ami hét százalékkal több, mint 2008-ban ugyanakkor. Az instant cappuccino 11 százalékkal drágult, kilogrammonként 1839 forintot kell fizetni érte.

A kávé egyébként a Nielsen által mért 90 élelmiszer-kategória 10 legnagyobb forgalmú termékeinek egyike, megelõzi az ásványvizet, a gyümölcslevet, az étolajat és a szeletes csokoládét is.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a boon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!