Friss hírek

2007.11.30. 14:05

A teherjárművek fővárosi zónarendszeréről tárgyaltak a Városházán

<p>A teherautók és kamionok fővárosi behajtásának jövő évi díjairól és a zónarendszerről tárgyalt pénteken Hagyó Miklós főpolgármester-helyettes a fuvarozók és a civilek képviselőivel. A szállítmányozók sokallják, míg a környezetvédők keveslik a behajtási engedély díjának 10-szeresére tervezett emelését.</p>

A FŐMTERV az M0-ás keleti és északi szektorának elkészültéig egy átmeneti útvonaljavaslatot készített, ennek végleges formájáról jövőre folytatja az egyeztetést a főváros vezetése a fuvarozók és a civilek képviselőivel. A végleges zónarendszer 2008 végén léphet életbe - mondta a főpolgármester-helyettes. Hagyó Miklós hozzátette: egyelőre nem tudni, hogy mikorra készülhet el a teljes körgyűrű, ám az M0-ás nyugati szektora nem a tranzitforgalmat, hanem az agglomerációból érkezők könnyebb bejutását szolgálja majd.

A főváros várhatóan decemberben dönt a 3,5 tonnás teherjárművek behajtási engedélyének havi díjáról is. Ez a jelenlegi összeg tízszeresére emelkedne - a behajtási díj 1990 óta nem változott. Ezt az összeget a 3,5 tonnánál nehezebb járművek után kell befizetni, ha azoknak a főváros belső területeire, vagyis a Hungária gyűrűn belülre kell árut szállítaniuk. A legkönnyebb teherautók havi díja eddig nem érte el az 500 forintot, most ezt emelnék 5 ezer forintra.

Az így várhatóan befolyó 1 milliárd forintból P+R parkolókat, mélygarázsokat és parkolóházakat épít a főváros. A kevésbé környezetszennyező járművek azonban kedvezményt kapnak. Egy EURO 5-ös minősítésű teherautó után például csak a díj felét kell megfizetni. Szigorítják az ellenőrzéseket és az engedélyek csak rendszámokra lesznek érvényesek. Korábban ugyanis előfordult, hogy egy vállalat mindössze 2 behajtási engedélyt kért, ám azt 200 jármű használta.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a boon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!