Borral csábítja a turistákat Csehország egyik régiója

Belehrad, 2012. május 27., vasárnap (MTI) – Sör helyett fehér és vörös boraival, valamint kulturális értékeivel hívja fel magára a figyelmet Csehország Slovacko régiója az ország déli részén.

A morvaországi kistérség 2011-ben elnyerte az Európai Unió pályázatán a kiváló desztináció címet az “Régi értékek – új funkciók” kategóriában. Az unió 2006-ban indította útjára a kimagasló európai desztinációkat bemutató projektjét, amely segítségével a kontinens kulturális, természeti és szellemi örökségét szeretnék hirdetni.

A Magyar Turizmus Zrt. tanulmányutat szervezett újságíróknak Csehországba, amelyen az eddigi nyerteseket mutatták be. A pünkösdi hétvégén a Slovacko-régió mutatkozott be, egy hét múlva pedig cseh újságírók érkeznek a kategória magyar nyertesének helyszínére, a Hortobágyra.

Josef Hapák, a régió vezetője vasárnap az MTI-nek azt mondta: a térség egyik legnagyobb vonzereje a Morva-folyóval párhuzamosan kialakított 60 kilométeres Batov-csatorna, amely összeköti a térség fontosabb látványosságait. A boron kívül a régió gazdag történelmi múltjával is próbál turistákat szerezni, az elmúlt évben mintegy 60 ezer látogatót fogadtak.

Magyarországról évente 100 ezer vendéget fogadnak, de 60 százalékuk a fővárosba, Prágába érkezik, és csak egy-egy napra látogatják meg a régiókat – jegyezte meg Filip Remenec, a Cseh Turisztikai Hivatal munkatársa. Hozzátette ugyanakkor, hogy a vidékre látogatók száma folyamatosan növekszik.

Hangsúlyozta, hogy a cseheknek és a magyaroknak több százéves közös múltjuk van, a két ország kultúrája sokban hasonlít egymásra, de nagyon sok mindenben különbözik is, ezért érdemes felfedezni az országot. Mint mondta: Csehországban 2000 vár és kastély van, a turisták 60 százaléka ezeket a történelmi helyeket keresi.

– MTI –