Bor Roadshow indult Tokajban

Bánhegyi Zsófia előadása
Bánhegyi Zsófia előadása - © Fotó: Erdős József
Tokaj – Országos párbeszéd kezdődött a magyar bor sikeréért.

Hat állomásos, az egész országot érintő road­show-t indított a Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) és a Hegyközségek Nemzeti Tanácsa (HNT). A konferencia­sorozat első állomása Tokaj volt.

Elkészítettünk egy értékpiramist a bormarketinghez kapcsolódóan.” Bánhegyi Zsófia

A Bor Roadshow célja, hogy a hazai szőlő- és bortermelőknek, a vendéglátásban és borturizmusban dolgozó szakembereknek lehetőséget teremtsen a közvetlen párbeszédre, valamint szakmaközi egyeztetésre és a közös stratégia megalkotására. A turné első állomásán Molnár Péter, a HNT elnökségi tagja köszöntötte a vendégeket, beszédében elmondta: üzenetértéke van annak, hogy az országjárás első állomását Tokaj-Hegyalján tartják.

– Soha nem volt azzal kapcsolatban ellentmondás, hogy a magyar bormarketingben Tokaj minimum kihagyhatatlan, de inkább annak a csúcsára kívánkozik. A Hegyközségek Nemzeti Tanácsa mindenképpen pozitívan áll az együttműködés mellé, és üdvözli, hogy olyan források nyílhatnak meg a bormarketingben, amik korábban nem álltak rendelkezésre – tette hozzá Molnár Péter, és felajánlotta a szakma segítségét.

Nincs egységes kép

Nem él a magyar borról egységes kép az egyes országokban Bánhegyi Zsófia, az MTÜ vezérigazgató-helyettese szerint. Azt mondta, hogy ezt azonban lehetőségnek és olyan feladatnak kell felfogni, amit együtt végezhetnek el.

– Az elmúlt évben a turisztikai ügynökség a HNT-vel közösen és szakértők bevonásával elkészített egy értékpiramist a bormarketinghez kapcsolódóan, aminek a csúcsán a Tokaji Aszú áll – emelte ki a vezérigazgató-helyettes, és hozzátette: Tokaj-Hegyaljára több mint százmilliárd forint érkezik turisztikai célú fejlesztésekre, erre a kormányzat már a forrást is biztosította. Bánhegyi Zsófia előadásában kifejtette, hogy a turizmus remekül teljesít Magyarországon, de a jövőben már ott vannak a viharfellegek, és erőteljesen kell növelni a szektor versenyképességét. Jelenleg a GDP tíz százalékát adja a turizmus.

Fontos az eredetvédelem

Gál Péter, a Földművelésügyi Minisztérium eredetvédelemért felelős helyettes államtitkára elmondta, a 2015-ben elindított eredetvédelmi programnak kettős célja van. Az oltalom alatt álló földrajzi árujelzők számának növelése mellett fontos a már meglévő lehetőségek jobb kihasználása. Hozzátette, a tavalyi év folyamán készítettek egy árfelmérést a magyar kiskereskedelmi szektorban (vinotékák, hiper- és szupermarketek), ahol a különböző borok átlag-, valamint a mediánárát vizsgálták. Mindkét kategóriában a tokaji borok bizonyultak a legjobbnak, ezen belül pedig a borkülönlegességek a legértékesebbek.

A konferencián szó esett még a marketingkommunikációs koncepcióról, az ágazati stratégiáról és a gasztronómiai lehetőségekről is.

ÉM-EJ