boon-sportoldal

2010.07.07. 18:38

Magyarok a rali világbajnokságon

<p>Egyik kaland a másik után. Turán Frigyes mindig is szerette a nagy kihívásokat, talán ezért mondott igent elsőre, amikor megkérdezték, indulna-e a balatoni Kékszalagon, és ez motiválta akkor is, amikor elhatározta, a világbajnokságon is megméreti magát.</p>

Mint ismeretes, a Turán Motorsport versenyző párosának a hétvégi bulgáriai világbajnoki futam már a második megmérettetése lesz a legnagyobbak között. A Synergon Turán Motorsport pilótája pénteken és szombaton egy vitorlás fedélzetén küzdött az elemekkel (és próbálta ép ésszel átvészelni a szúnyoginváziót és azt, hogy olykor órákra leállt a szél), vasárnap este pedig már útra kelt a rali-világbajnokság bolgár futamának helyszínére navigátorával, Zsiros Gáborral.

Tudom, hogy sokan feladták a Kékszalagot (623 rajtoló legénység közül mindössze 238 teljesítette a távot), de nekünk eszünkbe sem jutott. Kormányosunk, Bednár Tibor végig az eredményességet tartotta szem előtt, s fáradhatatlan volt még a tizenhatodik órában is. Persze, akadtak holtpontok még az X35-ös Westport fedélzetén is, az egyik ilyen Balatonlellénél ért el minket, ahol három órán keresztül meg sem moccantunk – idegőrlő volt. Aztán jöttek a szúnyogok, de annyi, hogy alig lehetett látni tőlük, vagy egymilliót lecsaptunk, széttapostunk. De mégis, ennek ellenére is azt mondom, ha hívnak, jövőre is örömmel elmegyek” – mondta Turán Frici, akinek nem volt sok ideje pihenni a hajóosztály második és az összetett 44. hely megszerzése után.

Vigyázni kell

Frici már Bulgária felé, útközben is „tesztelt”, hiszen egy új Peugeot 5008-assal indult útnak. Az igazi feladat azonban a hét közepén vár rájuk, kedden és szerdán a pályabejárással elkezdődik a rali-világbajnokság soron következő viadala.

Rettenetesen várom már pályafutásom második világbajnoki futamát: most aszfalton is kipróbálhatjuk, mit tud a Peugeot WRC-nk a vb élmezőnyéhez képest. Azzal már most tisztában vagyok, tájékozódtam, hogy a gumikra nagyon kell majd vigyáznunk, mert hosszúak a szakaszok és van, amelyiknek éppen a vége nagyon lejtős – ott kell majd a tapadás. A lényeg azonban az, hogy a technika ördöge megkíméljen minket, és hogy tudjuk a saját tempónkat autózni” - fogalmazta meg óhajait az elutazás előtt Frici.

 

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a boon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!