Bombapánikot keltő filmreklám

Bomba - Illusztráció
Bomba - Illusztráció
Los Angeles – A Los Angeles Times és a Paramount stúdió megegyezett a hatóságokkal, hogy hetven ezer dolláros büntetést fizetnek egy tavalyi, rosszul elsült reklámkampány miatt, jelentette be csütörtökön az ügyészi hivatal.

A Mission Impossible harmadik részének a népszerűsítésekor újságáruló dobozokba egy, a film főcímzenéjét játszó szerkezetet rejtettek, de azt sokan robbanószerkezetnek gondolták, és hívták a rendőrséget.

Nagyjából 4500 újságáruló dobozt szereltek fel a szerkezettel, amely akkor kezdte el játszani a film főcímzenéjét, amikor a vásárló felnyitotta a fedelet, hogy hozzáférjen az újsághoz. Többen azonban bombára gyanakodtak, amikor észrevették a kis dobozt az újságok között: a Los Angelestől északra található Santa Claritában a rendőrség bombamegsemmisítő osztaga elővigyázatosságból fel is robbantotta az egyik újságos dobozt.

A stúdió, az újság, és a reklámot készítő cég az ügyészséggel kötött megegyezés alapján 75 ezer dollár (13 millió forint) büntetést fizet, amit egy veteránokat ápoló kórház kap. Az épületet ugyanis ki kellett üríteni, amikor az egyik újságvásárló bombára gyanakodva kihívta a rendőrséget.