Bocsánatot kért a Toyota elnöke

Bocsánatot kért a Toyotákkal kapcsolatos biztonsági problémák miatt az amerikai kongresszustól és az amerikai Toyota-tulajdonosoktól a japán autógyár vezetõje. Toyoda Aikót több mint három órán keresztül faggatták washingtoni képviselõk az autók biztonsági hibáiról. Az elmúlt hónapokban körülbelül 8.5 millió Toyotát kellett visszahívni világszerte a gáz-, illetve a fékpedálok problémái miatt.

“Nagyon sajnálom” – mondta angolul a japán gyárvezér kongresszusi meghallgatása elején. Toyoda Aiko késõbb japánul tolmáccsal válaszolt a képviselõk kérdéseire. A Toyota elnöke megerõsítette, hogy mindenben együttmûködik az amerikaiakkal a jármûvek hibáival kapcsolatos vizsgálat során. Azt a felvetést azonban határozottan elutasította, hogy a Toyoták elektronikus rendszerével is problémák lennének. Ígéretet tett arra, hogy átalakítják minõség-ellenõrzési rendszerüket, az eddiginél nagyobb hangsúlyt fektetnek a vásárlók és a nem-japán szakértõk véleményére, új biztonságellenõrzõ központot hoznak létre az Egyesült Államokban és az egyes részlegek vezetõi számára kötelezõvé teszik a tesztvezetést. Még 2010 vége elõtt egy olyan rendszert vezetnek be az Észak-Amerikában üzembe helyezett új jármûveknél, amely a fékpedál megnyomásakor megszünteti a gázadást – tette hozzá a cég egyik helyettes vezetõje, Inaba Josimi.

“Minden autón ott van a nevem. Minden alkalommal, amikor az autókban kár keletkezik, az olyan, mintha engem is kár érne. Én mindenki másnál jobban szeretném, ha a Toyoták biztonságosak lennének és a vevõink biztonságban éreznék magukat, amikor beülnek a volán mögé” – szögezte le a japán televíziókban is élõben közvetített meghallgatásán Toyoda Aiko, akinek vállalatát a nagyapja alapította hetven évvel ezelõtt.

A japán gyárvezér után a kongresszus Fe Lastrellát hallgatta meg, aki családjának négy tagját: fiát, lányát, vejét és unokáját vesztette el egy autóbalesetben, amelyet Toyotájuk hibás gázpedálja okozott tavaly augusztusban. Az amerikai hatóságok ezután kezdték el vizsgálódni a japán autógyár modelljeit és kiderítették, hogy az Egyesült Államokban legalább 40 ember halálát okozták a hibás alkatrészek.








hirdet�s