Bochkor és Boros fúr a föld alatt

Bochkor és Boros fúr a föld alatt
Boros és Bocskor lesz a 4-es metró fúrópajzsainak a neve. A rádiósokra érkezett ugyanis a legtöbb szavazat a főváros névadó akciójában, több mint hétszázezren voksoltak a párosra az elmúlt hetekben.

A szavazás eredetileg április 26-ig tartott volna, de a budapesti szerver a folyamatos megterhelés miatt többször összeomlott, elérhetetlenné vált, a leállás pedig már veszélyztette a Fővárosi Közgyűlés internetes közvetítését is, ezért kedden lezárták a voksolást.

Április 2-án indult az akció, amelynek célja a metrófúró gépek elnevezése volt. A város vezetése arra kérte a budapestieket, hogy adjanak nevet a két fúrópajzsnak. A nevekkel kapcsolatban semmilyen megkötés nem volt: a javaslatok között szerepelhetett élő, és történelmi személyiség, de akár tárgy is.

A szavazást eredetileg csütörtökön zárták volna csak le, de a budapesti szerver a folyamatos megterhelés miatt többször összeomlott és elérhetetlenné vált – ezzel veszélyeztette a Fővárosi Közgyűlés internetes közvetítését – tájékoztatta a Független Hírügynökséget a Főpolgármester-helyettesi Iroda szerdai közleményében. A szavazatok között nagyságrendi különbségek voltak, így előbb megszülethetett az eredmény. A győztes neveket már a csütörtöki közgyűlésen be lehet jelenteni.

A Boros-Bochkor névpár olyan ötletekkel versenyzett például, mint Fúró Rudi 1.-Fúró Rudi 2., Hacsek-Sajó, Forgó-Morgó, Stan-Pan, Casanova-Don Juan, Piedone-Ötvös Csöpi, Frédi-Béni, Buda-Pest, Előd-Utód és Lucifer-Lacifúr.

A két alagutat, melyben a fúrópajzsok dolgoznak majd, a kerület két jeles személyiségéről nevezték el: az északi alagutat Némethné Jánosi Zsuzsa vívóról Zsuzsának, a déli alagutat pedig a kerület egyik legidősebb tanára, Román Éva után, Évának keresztelték el.

Az Etele térről, az északi fúrópajzs már április 3-án elindult. A déli pajzs eredetileg három hét múlva követte volna, de csak május 7. és 11. között indulhat el. A pajzsok a tervek szerint két év alatt érnek el a Baross térre, addig több mint 7 kilométer alagutat kell fúrniuk.

Korábbi cikkeink: