Baleset Tokaj belterületén a 38-as úton

Baleset Tokaj belterületén a 38-as úton

Tokaj – Tokajban a 38-as út belterületi
átkelési szakaszán kamion
ütközött személygépkocsival a
Patkó bánya előtti kanyarban.


Bekövetkezett az, amire mér
régóta számítani lehetett,
mióta a 38-as út Tokaji
átkelési szakaszán, a kamionok nem
tartják be a megengedett forgalmi
sebességet. A korlátozó
táblák is leszedésre kerültek
valamelyik hatóság
intézkedése nyomán.

Tokajban a 38-as út
belterületi átkelési
szakaszán kamion ütközött
személygépkocsival a Patkó
bánya előtti kanyarban. Mire
munkatársunk a helyszínre ért, a
rendőrök végeztek a
helyszíneléssel, s csak a
sérült kamion és a
közömbösített olajfolt maradt a
helyszínen.

Tokaj polgármestere több
alkalommal felhívta a Közlekedési
Tárca mindenkori vezetőinek a
figyelmét, hogy az átkelési
szakasz jelenlegi formájában nem alkalmas
a megnövekedett kamionforgalom
átvezetésére. Tehát
bármilyen megszorítás
ellenére a belterületi szakasz
balesetmentessé téttele, annak a
felelőssége, aki megvonja a forrást
ettől a beruházástól,
míg nem is messze tőlünk egy egyenes,
kisebb forgalmi utat jelölt ki a tárca
négy sávosításra
úgy, hogy a 37-es út ezen
szakaszán se előtte, se utána nincs
négysávos út.


Szerencse, hogy a baleset ezúttal nem
követelt gyermekéletet, de ilyen fúl
veszélyes szakasz a 38-as belterületi
szakaszán legalább három is van.
Emberi ésszel fel nem fogható, hogy egy
szerencsés kimenetű baleset miért
nem lehet elég indok a
döntéshozóknak arra, hogy hat (6)
Európa Uniós ország
átmenő teherforgalmának a
lebonyolítására alkalmatlan
útra kényszerítik a kamionokat,
személygépkocsi vezetőket, s
főleg járda nélkül a gyalogosok
tömegét. Mert ha most ez a baleset az
iskolakezdés előtt történik,
akkor ki tudja hány tíz gyereket sodort
volna el a monstrum egy olyan úton és
kanyarban, amelyet lovas kocsik
közlekedésére terveztek! Hány
koszorút venne a kormány a központi
temetésen, mert a probléma asztal
alá söprése erős cinizmus a
döntéshozó
részéről? Miért kell
megvárni, hogy emberéletek pusztuljanak,
csak azért, hogy az UNIÓNAK tett
költséglefaragás országos
szinten tízezred %-al túllépje az
önként vállalt
hiánymértéket. Ugyanakkor mindez
nem számít más
települések esetén, ahol a
presztízsre is jut, az igazán
veszélyes szakaszokon pedig az Európai
útviszonyok kialakítására
sem. Egy magát szakértőinek
nevező Kormánynak már régen
elő kellett volna venni a 2013-ig
szóló
Közúthálózati
Fejlesztési Tervet, és régen ki
kellett volna gyomlálnia a politikai és
presztízs alapon felvett
úthálózat
korszerűsítéseket, és
beépíteni a nagy forgalmú
veszélyes utakat. A 38-as út Tokaji
átkelési szakasza sok programmal
ellentétben rendelkezik engedélyes
tervvel, vagyis egy nagyprojektbe
történő bevétel esetén a
megvalósíthatósági
tanulmány kézügyesség dolga
lenne !


– Májer János
-     








hirdet�s