Bajnai: Az utak és a vasút mellett a helyi villamosvonalakat is fejlesztené a kormány

A miskolci, debreceni és szegedi villamoshálózat felújítását, a Budapest-Lökösháza és a Szolnok-Debrecen vasútvonal fejlesztését, illetve a 4-es út kétszer két sávossá alakítását emelte ki a Független Hírügynökségnek nyilatkozva Bajnai Gordon önkormányzati és területfejlesztési miniszter azok közül, amelyek szerdán kerültek a kormány elé. A 2007 és 2013 közötti időszakban összesen 1000 milliárd forint, ezen belül a következő két évben 600 milliárd forint uniós támogatás használható fel közlekedésfejlesztésre.

A konkrét projektekről szólva Bajnai Gordon kiemelte: Miskolc, Debrecen és Szeged összesen csaknem 70 milliárd forintnyi javaslatot nyújtott be a villamoshálózatának fejlesztésére. A miniszter elmondta: ezekben a városokban elöregedett a hálózat és a járműpark. Az uniós támogatás lehetővé teszi, hogy felújítsák a villamospályát, illetve meg is hosszabbítsák, ahogy Miskolc tervezi. Emellett lehetőség van új szerelvények beszerzésére.

A kormány támogatását követően ki kell dolgozni a részletes megvalósíthatósági tervet, és ezután be kell nyújtani Brüsszelnek jóváhagyásra. A miniszter arra számít, hogy még az idén, de legkésőbb a jövő év elején lezárulhat ez a folyamat, és jövőre elkezdődhetnek a beruházások.

Az uniós források lehetőséget teremtenek arra, hogy a nagy, az európai hálózathoz kapcsolódó vasútvonalakat fejlessze az ország. Bajnai Gordon elmondta: szeretnék elérni, hogy a Budapest- Szolnok-Békéscsaba -Lökösháza, illetve a Szolnok-Debrecen vonalon – amelynek későbbi fejlesztése majd Záhonyig nyúlhat – 160 kilométer/ órás sebességgel mehessenek a vonatok, mint a legjobb európai vonalakon. A kormány először a legjobban előkészített vasútvonalakról hozott döntést, amelyek beruházási összege megközelíti a 400 milliárd forintot. Azokat a projekteket választották ki, amelyek szerződés-tervezetét már az idén be tudják nyújtani Brüsszelnek, s a jóváhagyás megvan, azonnal elkezdhetők.

Az országos jelentőségű utak közül Bajnai Gordon kiemelte a 4-es út fejlesztését. Elmondta: a kormány célja, hogy az utat – több szakaszból álló fejlesztéssel – Budapesttől a román határig kétszer kétsávossá bővítsék. A miniszter elmondta: az út bővítését először Hajdú-Bihar és Szolnok megye határán kezdenék. Ez körülbelül 35 milliárd forintos beruházás, amit kiegészít a Szolnok-Budapest szakasz ugyanekkora nagyságrendű fejlesztése. Megkezdődik a Szolnokot elkerülő északi Tisza-híd tervezése, amit a 2007-2013 közötti periódusban szeretnének megépíteni.








hirdetés




hirdet�s