Az országos élvonalban a Miskolci Törvényszék

Dr. Gyarmathy Judit, dr. Répássy Árpád és dr. Balla Lajos a tájékoztatón.
Dr. Gyarmathy Judit, dr. Répássy Árpád és dr. Balla Lajos a tájékoztatón. - © Fotó: Horváth Imre
Miskolc – Összbírói értekezleten értékelték a Miskolci Törvényszék tavalyi munkáját.

Az évértékelő össz­bírói értekezletet megelőzően dr. Répássy Árpád, a Miskolci Törvényszék elnöke, dr. Gyarmathy Judit, az OBH elnökhelyettese és dr. Balla Lajos, a Debreceni Ítélőtábla elnöke közös sajtótájékoztatót tartottak, amelyen az előző év munkáját értékelték.

Sikeres év

Hazánk harmadik legnagyobb törvényszéke a miskolci, 94 ezer ügy érkezett tavaly, és 96 ezret sikerült befejezni, tehát a hátralékot is csökkenteni tudták – mondta dr. Répássy Árpád. Az ítélkezési tevékenység szakmai színvonala nőtt, az időszerűségi mutatók javultak, az ügyek átlagos pertartama csökkent. Az 5%-os mértéket meghaladó érkezésnövekedés ellenére a folyamatban maradt ügyek száma tovább csökkent, csaknem 7000-rel több ügyet fejeztek be, mint 2016-ban. Kiemelte, hogy a peres ügyek jelentős részében első fokon jogerőre emelkedett a bíróság ítélete. Járásbírósági szinten az első fokú bírói döntések az ügyek közel 84%-ban, ebből közigazgatási ügyszakban az ügyek 98%-ban, polgári peres ügyszakban mintegy 95%-ban váltak első fokon jogerőssé.

A törvényszék elnöke kitért arra, hogy a 2017. évben számos, jövőbe mutató intézkedés történt, így például az első lépések az egységes arculatú ügyfélközpontok kialakítása felé: az Ózdi Járásbíróságon megkezdődött a bíróság szolgáltató jellegét erősítő, modern ügyfélcentrum létrehozása.

Dr. Balla Lajos elismerését fejezte ki az ítélkezési munka minősége vonatkozásában. Hozzátette, hogy a Miskolci Törvényszék nagyon fontos szerepet játszik a Debreceni Ítélőtábla valamennyi ügyszakának ítélkezési tevékenységében, a felülvizsgálati eljárásban a Debreceni Ítélőtábláról nem volt olyan ügy, mely hatályon kívül helyezéssel végződött volna, ez pedig az ítéletek kiváló szakmai minőségét támasztja alá. Hangsúlyozta, hogy a Miskolci Törvényszék bírái nemcsak az ítélkezési tevékenység területén végeznek országosan is kiemelkedő tevékenységet, hanem a központi igazgatásban, az országos programokban is példaértékű teljesítményt nyújtanak.

Korszerű ügyfélcentrumok

Dr. Gyarmathy Judit kiemelte, a legfontosabb az ügyfelek érdeke. Ez pedig azt jelenti, hogy az ügyfelek magas színvonalú döntéshez jussanak időszerűen. A szakmai eredmények, az első fokon jogerőre emelkedett döntések száma ezt jól példázza. Az, hogy a két éven túli ügyek száma 50%-kal csökkent, országosan is kiemelkedő. És mindezt egy olyan kihívásokkal teli évben érték el, amikor az új eljárási törvényekre történő felkészülés történt. Hangsúlyozta, hogy XXI. századi, korszerű ügyfélcentrumok létrehozatala a következő feladat, ahol az ügyfelek gyorsan információt kapnak ügyeikről. Megújul a bírósági határozatkereső, a tárgyalótermek felszerelése korszerűsödik, kamerákkal felszerelt tárgyalótermek épülnek, amelyek a távmeghallgatás lehetőségét megteremtik.

Korszerű ügyfélcentrumok létrehozatala a következő feladat. Dr. Gyarmathy Judit

Eredmények számokban

Az időszerű ítélkezés területén a 2016. évben elért eredmények fenntartása és azok további növelése érdekében az Országos Bírósági Hivatal elnöke „Fenntartható Fejlődés Program 2.” megnevezéssel országos programot hirdetett, melyhez a Miskolci Törvényszék is csatlakozott. A törvényszéken dolgozók összehangolt munkájának eredményeként a program 2017. október 31. napján véget ért első ütemében a törvényszék kimagasló sikert ért el, a vidéki törvényszékek országos rangsorában első helyen végzett. Az anonim módon kitöltött ügyfélelégedettségi kérdőívet kitöltő 3400 ügyfélből 94% elégedettségét fejezte ki.

-HI-








hirdetés










hirdet�s