Az ombudsman kifogásolja a BKV működését

Visszásságokat állapított meg az ombudsman a BKV jegyellenőrzési és pótdíjazási gyakorlatában. Szabó Máté a megsokasodott állampolgári panaszok miatt indított vizsgálatot, észrevételeit pedig eljuttatta a közlekedési társaság vezérigazgatójához.

Az ígéretek ellenére nem sikerült véget vetni az emberi méltóságot sértő inzultusoknak – állapította meg az ombudsman. Szabó Máté kifogásolja, hogy az utasok panaszleveleikre csak hónapokkal később kaptak választ, és ezek is elfogultan álltak az észrevételekhez.

Szabó Máté szerint az is sérti a jogbiztonságot és a tisztességes eljáráshoz való jogot, hogy nem lehet minden megállóban jegyet venni, ennek ellenére pótdíjat fizettetnek. Az ombudsman szerint elvárható, hogy csak akkor követeljenek pótdíjat, ha megteremtik a jegyvásárlás lehetőségét.

Szabó Máté elismeri, hogy a közlekedési társaságnak joga van a jegyek és bérletek ellenőrzéséhez, de felhívja a figyelmet, hogy az ellenőröknek nincs hatósági jogkörük, így például nem igazoltathatnak. Az ombudsman nem támogatja, hogy az ellenőrök jogot kapjanak erre, mert szolgáltatóként ugyanolyan magánfélnek minősülnek, mint az utasok.

Az ombudsman külön kitért az ellenőrök és a biztonsági őrök azonosíthatóságára. A vizsgálat szerint gyakran előfordul, hogy a BKV munkatársai nem mutatják meg az azonosító jelvényüket, holott egy közszolgáltató képviselőjeként erre jogszabály kötelezi őket.

A vizsgálat során az is kiderült, hogy a BKV-nak a törvényi kötelezettség ellenére sincs jóváhagyott üzletszabályzata, a közzétett “Utazási feltételek” pedig nem tartalmaznak részleteket kártérítési kérdésekben, a fogyatékkal élők utazási feltételeiről vagy a kieső járatok pótlásának rendjéről.








hirdet�s