Az M31-es autópálya 21,8 milliárd forintba kerül majd

Az M3-as sztrádát Gödöllőnél az M0-ás körgyűrűvel összekötő M31-es autópálya kivitelezését az eredetileg becsült nettó 25 milliárd forintos összeg helyett nettó 21,8 milliárd forintért vállalta a francia Colas és a Hídépítő alkotta “C-H M-31” konzorcium. A Közbeszerzési Értesítő legfrissebb száma szerint a 12,4 kilométeres szakaszt 2010 május végére kell elkészíteni. A beruházást 85 százalékban az Európai Unió támogatja, és 2010 végéig el kell számolni az összeggel.

A nyílt tenderre benyújtott ajánlatok száma nyolc volt, ám a hirdetmény a nyertesen kívüli pályázókat nem tartalmazza. A 2×2 forgalmi sávos nagy szilárdságú, beton burkolatú autópálya tervezési sebessége, az M0-ás keleti szektorához hasonlóan 110 kilométer/óra, amit a beruházó Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. a domborzati viszonyokkal indokolt. A viszonylag alacsonyabb megengedett legmagasabb haladási sebesség ellenére az autópálya 3,6 méter széles belső elválasztó sávval, és 3 méteres leállósávval rendelkezik.

A sztrádaszakaszon két csomópontot, 9 alul- és 12 felüljárót, és egy komplexé fejleszthető egyszerű pihenőhelyet, alakítanak ki. A környezetvédelmi beruházások között található 5 vadátjáró és 6,2 hektár véderdő.

A hirdetményből kiderül az is, hogy a bírálati szempontok közül 80 százalékban az ajánlati ár, míg 20 százalékban a korábbi befejezési időpont vállalása szerepelt. Az M31-es sztráda jelentősége, hogy az M3-ason érkezők számára jelentősen lerövidíti az M0-ás elérést. A NIF ez év májusában tette közzé tender felhívását a szakasz kivitelezésére.