Az illegális reklámhálók visszaszorításáért kampányol a főváros

A társasházak homlokzatára engedély nélkül kihelyezett reklámokat akarja visszaszorítani a főváros. Mivel a reklámcégek rendre kijátsszák a szabályokat, a Városfejlesztési és Városképvédelmi Bizottság múlt héten úgy döntött, levélben tájékoztatja az illegális plakátokon megjelenő hirdetések megrendelőit arról, hogy a közvetítő cég jogsértően járt el. Mivel ez az ő vállalatukat is rossz színben tüntetheti fel, a testület abban bízik, hogy a multinacionális vállalatok a jövőben körültekintőbben járnak el, amikor megbíznak valakit a reklámmal.

A fővárosi közgyűlés körülbelül másfél éve döntött arról, hogy szigorú feltételek mellett, de engedélyezi az úgynevezett építési reklámhálók kihelyezését a budapesti társasházak homlokzatára. Ez nem lehet nagyobb, mint a teljes felület 60 százaléka, legfeljebb 6 hónapig maradhat a házon, és ha egyszer már volt rajta, egy bizonyos ideig nem lehet rá újabbat helyezni. Az ebből befolyó bevételt az épületnek felújítására kell költenie.

A frekventált helyen lévő házakért komoly verseny alakult ki, külön iparág épült erre. Az utóbbi időben azonban egyre több illegálisan kihelyezett reklám tűnt fel. Mint azt a Városfejlesztési és Városképvédelmi Bizottság fideszes elnöke csütörtöki sajtótájékoztatóján elmondta, nagyon nehéz ennek gátat szabni, hisz a cégek sokszor nem kérnek engedélyt a plakátolásra, vagy ha mégis kérnek, és elutasítják őket, a tiltás ellenére is kihelyezik a reklámot. Ez ugyan a közterület-használati engedély többszörösével büntethető, de mire lezajlik a hatósági eljárás, a vállalkozásokat felszámolják, így a bírságot nem lehet kiszabni. Egy 2-3 millióból létrehozott kft. így 30-50 millió forintos nyereségre is szert tehet a jogellenes reklámtevékenységgel – mondta Ughy Attila.

A Városfejlesztési és Városképvédelmi Bizottság ezért július 15-i ülésén határozatot fogadott el, amelyben felhatalmazta az elnököt arra, hogy levélben tájékoztassa az engedély nélkül kihelyezett reklámhálókon megjelenő hirdetések megrendelőit a szabálytalanságról. A multinacionális cégek profiljába ez valószínűleg nem fér bele, ezért a jövőben remélhetőleg még a szerződéskötés előtt meggyőződnek arról, hogy a reklámcégnek van-e joga hirdetést elhelyezni – fogalmazott Ughy Attila. A főváros azt reméli, ezzel a módszerrel az év második felére eltűnhetnek az illegális köztéri reklámok Budapesten.








hirdet�s