Az Eutelsat szerint soha nem cenzúráztak Iránba sugárzott műholdas csatornákat

Tagadta szombati közleményében az Eutelsat szóvivője, hogy valaha is engedtek volna Teherán cenzúrázást követelő nyomásának. A műholdas tévéadások francia szolgáltatója ezt válaszul szánta Sirin Ebadi Nobel-békedíjas iráni jogvédő ügyvédnőnek, aki 2009 júniusa óta önkéntes száműzetésben él.

Ebadi néhány napja azt mondta Stockholmban, hogy az Eutelsat megszüntette a BBC perzsa nyelvű és az Amerika Hangja adásainak sugárzását Iránba, ami azt jelzi, hogy “együttműködnek az iráni kormánnyal a cenzúrázásban”.

Az AFP-nek elküldött közleményében Vanessa O’Connor, a francia cég szóvivője azt írja: “az Eutelsat szeretné kiigazítani Dr. Ebadi állítását, miszerint enged az iráni cenzúrának, és ezért távolította el a két csatornát.”

O’Connor azt állította, hogy a két csatorna “zavarás miatt nem jutott el Iránba, ezért más úton elhárították a problémát, és a BBC perzsa (fárszi) nyelvű adását három újabb műholddal sugározzák már, ezeket pedig Iránban is lehet fogni.” O’Connor a közleményben visszautasította azt az állítást, hogy “együttműködnének az iráni kormánnyal, és bármikor közreműködtek volna a cenzúrázásban.”

Az AFP szerint a cég másutt is szembekerült már hasonló váddal. Júliusban vesztett pert az Eutelsat ellen egy grúz csatorna, amely azt állította, hogy orosz nyomásra blokkol csatornákat a szolgáltató. Egy francia bíróságon nemrég kezdődött az a polgári eljárás, amelynek azt kellene eldöntenie, hogy technikai problémák miatt állt le az Eutelsat egy New Yorki székhelyű kínai nyelvű csatorna sugárzásával vagy, ahogy a felperesek állítják, politikai nyomásnak engedtek.








hirdet�s