2009.09.22. 08:27
Kétmilliós bírságot kapott a Groupama tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatért
<p>Kétmillió forintos bírságot szabott ki a Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyelete (PSZÁF) a Groupama Garancia Biztosító Zrt-re, tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat miatt. A PSZÁF szerdán közzétett határozata szerint a biztosító kapcsán ügyfelek tettek bejelentést náluk még áprilisban, ezért indult a vizsgálat.</p>
A biztosító két ügyfele azért tett bejelentést, mert egy-egy biztosításukat szerették volna visszavásároltatni. A biztosítónál írásban közölték velük, hogy több mint 724 ezer forint jár nekik, végül azonban csak kevesebb mint 600 ezret kaptak fejenként.
A Groupama arra hivatkozott, hogy az ügyfelekkel beszélõ munkatárs rosszul tájékoztatott, véletlenül nem a visszavásárlási összeget, hanem a tõkemegtakarítási biztosítási szerzõdésük aktuális értékét közölte. Késõbb a biztosító, hosszas levelezés után - 2009. augusztus 10-én - visszautalta az ügyfeleinek a hiányzó körülbelül 125 ezer forintos összeget.
A PSZÁF azonban az elvégzett vizsgálat eredményei alapján tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat miatt most 2 millió forintos felügyeleti bírságot rótt ki a Groupamára.