Az elővárosi vasúti közlekedés kapacitásának helyreállítását kéri a VEKE

A budapesti elővárosi vasúti közlekedés kapacitásának helyreállítását és a vasúti vezetők felelősségre vonását kéri a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület (VEKE) Fellegi Tamás nemzeti fejlesztési minisztertől. A szervezet levelében azt írja: a MÁV-nál a tárca hivatalos nyilatkozataival gyökeresen ellentétes folyamatok zajlanak. Hozzáteszik: a nyárinál is kevesebb kocsival közlekedő vonatokkal nem spórol a vasúttársaság, viszont elveszítheti utasait.

A VEKE azt írja a tárcavezetőnek: a MÁV kínálatát, szolgáltatási színvonalát és hatékonyságát továbbra is rontja, változatlanul végrehajtva az előző kormány irreális forráskivonási elvárásait. Hozzáteszik: a vasúttársaság még az iskolaszünetinél is kevesebb kocsit közlekedtet szeptember 1. óta, és ezt el is ismeri, majd azzal érvel, hogy 30 percnél rövidebb utazást végigállni nem okozhat különösen nagy kényelmetlenséget az utasoknak, miután ez a fővárosi tömegközlekedésben is gyakori. A szervezet szerint a kapacitáscsökkentés nem egy forgalmi elemzés nyomán született hatékonyságjavítás, hanem egy rossz üzleti terv fűnyíróelvvel történő betartása.

A VEKE szerint egy dolgozói elővárosi bérlet akár 70 ezer forintba is kerülhet havonta – például Szolnokról Budapestre -, de ha a MÁV azt mondja ezeknek az utasoknak, hogy álljanak, akkor egy-két hónap múlva végleg elveszíti őket. Ráadásul ha Magyarország a továbbiakban is több száz milliárd forintnyi támogatást kér az Uniótól az elővárosi vonalak fejlesztésére vagy P+R parkolókra, akkor nehéz ezek indokoltságát megvédeni, ha közben elriasztják az utasokat.

Az szervezet azt kéri a minisztertől, hogy törölje el az előző kormány vasútromboló intézkedéscsomagjainak még élő lépéseit, megrendelőként állítsa helyre az elővárosi vonatok kapacitását és vonja felelősségre az érintett vasúti vezetőket.








hirdet�s