Az ausztriai magyarság körében indított mozgalmat a Magyar Turizmus Zrt.

  Pálfy M. Katalin, az MTI tudósítója jelenti: Bécs, 2012. május 10., csütörtök (MTI) – A magyarországi turizmust az ausztriai magyarság közvetítésével népszerűsítő mozgalmat indított el a Magyar Turizmus Zrt. (MT Zrt.) csütörtökön Bécsben.

A mozgalom célja az Ausztriában élő magyarok, valamint a magyar érzelmű osztrákok közreműködésével növelni a Magyarországra látogató osztrák vendégek, illetve vendégéjszakák számát.
Az osztrák lobogó színeiről Rot-Weiss-Rot in Ungarn (Piros-fehér-piros Magyarországon) névre keresztelt mozgalom keretében magyarországi szolgáltatók kedvezményes üdülési ajánlatokat kínálnak. Az ajánlatokat az MT Zrt. bécsi képviselete gyűjti össze és online közzéteszi.
Ausztriában több mint ötven bejegyzett magyar egyesület, illetve magyar ajkú egyházi gyülekezet működik. A 60 és 100 ezer fő közé becsült ausztriai magyarságra és a Magyarország iránt érdeklődő, Magyarországgal kapcsolatot fenntartó osztrákokra számítva az MT Zrt. becslése szerint százezer lehetséges osztrák turistához juthat el a kezdeményezés a közösségi médiumok és “szájpropaganda” útján. Rövid távon tízezer pótlólagos osztrák vendégéjszakával számolnak, középtávon 20-30 ezerrel, amelyből mintegy évi 200 millió forint költségvetési bevétel származhat. “Az akció elindítása szinte semmilyen plusz költségvetési forrást nem igényel, csak az MT Zrt. és az ausztriai magyar képviseletek kapcsolati tőkéjére támaszkodik, így kockázatot nem rejt magában és megtérülő, hosszú távon is fenntartható többletforgalmat gerjeszt” – írták az MT közleményében.
Szalay-Bobrovniczky Vince bécsi magyar nagykövet rámutatott, hogy a kezdeményezés épít a Magyar Növekedési Terv diaszpóra programjára és a külügyminisztérium diaszpórára vonatkozó irányelveire. Kérte az Ausztriában élő magyarok támogatását, hogy segítsenek – mint fogalmazott – Magyarország boldogulását előbbre vinni. Kiemelte, hogy a program az osztrák-magyar kapcsolatok további javítását is segíti. “Azon kell dolgoznunk, hogy kapcsolataink minden szinten felemelkedjenek” – mondta.
“Hogy egy országról milyen kép alakul ki a köztudatban, azt döntően befolyásolja az oda látogatók véleménye” – mondta Csallóközi Zoltán, a rendezvény felett védnökséget vállaló Semjén Zsolt nemzetpolitikáért felelős miniszterelnök-helyettes kabinetfőnöke. A turizmus fejlesztése és az országimázs kialakítása összefüggő feladatok – jelentette ki. Rámutatott, hogy a turizmus a magyar hazai össztermék hat százalékát teszi ki és hogy 300 ezer embert foglalkoztat az ágazat.
Ausztria az egyik legmeghatározóbb piaca a magyar idegenforgalomnak – hangsúlyozta Kovács Balázs, a bécsi magyar turisztikai kirendeltség vezetője. Osztrák vendégek évente mintegy 120 milliárd forintot költenek Magyarországon, ez a teljes turisztikai bevételnek mintegy 12 százalékát teszi ki. Ezzel a második helyen áll Németország (33 százalék) mögött, lakosságszámához viszonyítva pedig a legnagyobb piac Ausztria – közölte.
Az osztrák emellett “a leginkább válságbiztos piac” is, a beutazó turizmus Ausztriából a gazdasági válság alatt is nőtt – mondta. Évente 280 ezer osztrák vendég 770 ezer vendégéjszakát tölt magyar szállodákban.
Előadásában kitért arra is, hogy az osztrák vendégeket elsősorban a gyógyvizes fürdők és a kulturális programok vonzzák Magyarországra. Az utazási célország kiválasztásában fontos szempont a jó ár-érték arány is. Kedvező a magyar turizmus szempontjából, hogy a Bank Austria osztrák bank kimutatása szerint Magyarország az egyik legkedvezőbb ár-érték arányú nyaralóhely az osztrákok szemében.
A mozgalomhoz eddig 60 szolgáltató csatlakozott összesen 80 ajánlattal. A hivatalos nyitóeseményen tíz szolgáltató mutatkozott be mintegy kétszáz résztvevő előtt. A program egyelőre kísérleti jellegű, és ha sikeresnek bizonyul, szeretnék a más szomszédos országokra is kiterjeszteni.



További hírek a Magyarország kategóriából