Az általános iskolások negyede funkcionális analfabéta – Magyar Hírlap

Minden negyedik magyar kisdiák nem érti az olvasott szöveget, képtelen a továbbtanulásra -derült ki a tanulók körében végezett országos kompetenciamérésből. A tesztet tavaly május végén csaknem négyezer iskola 452ezer diákja végezte el. A felméréssel az vizsgálták, hogy a tanulók képesek-e tudásukat alkalmazni és további ismeretszerzéshez felhasználni – írja a Magyar Hírlap.

Évek óta semmilyen javulást nem mértek – mondta Balázsi Ildikó, a SuliNova Kht. értékelési központjának vezetője. Két éve a hatodikos tanulók hasonló arányban – 21 százalékuk nagyon gyengén, vagy egyáltalán nem – értették a szöveget. A teszt azt mutatja, hogy a tényanyagok átadására összpontosító oktatás nem fejleszti a kulcsképességeket. A diákoknak szokatlanok az “életszagú” feladatok, mert az iskolában nem találkoznak ilyenekkel.

A hat illetve három éve elvégzett nemzetközi vizsgálatok szerint is a magyar diákok szövegértése az alsó egyharmadban található – írja a lap.








hirdet�s