Az alma a nagy kedvenc

Akt.:
Az alma a nagy kedvenc
© Illusztráció: Reductress.com
Debrecen, Miskolc, Nyíregyháza – A magyar háztartások évente mintegy 330 milliárd forintot költenek zöldségre és gyümölcsre.

A választék, a minőség és az ár – ezeket a szempontokat veszik figyelembe a háziasszonyok (vagy párjaik), amikor a zöldséget vagy gyümölcsöt vásárolnak – többek között ez is kiderül egy friss felmérésből.

Fontos, hogy hazai legyen

A hazai háztartások évente 165 kilogramm zöldséget és 89 kilogramm gyümölcsöt vásárolnak, évente több mint 330 milliárd forint értékben, melynek felét a piacokon szerzik be – ezt is megtudhatjuk a Gfk Hungária friss kutatásából. A Budapesti Nagybani Piac megbízásából készített felmérésből az is kiderül, hogy a magyar lakosság egyre jobban figyel arra, hogy zöldség és gyümölcs hetente többször kerüljön a tányérra, valamint a köztes étkezések – tízórai, uzsonna – szerepe szintén felértékelődik.

file6x71hb24tkljtbl95ks-1

Kezd kirajzolódni az a trend, hogy a vásárlók a jó ár-érték arányú, minőségi, friss és ízletes termékeket részesítik előnyben, azokat, amelyek az egészségük megőrzéséhez is hozzájárulnak. Egyre tudatosabbá válnak a magyar fogyasztók, naponta többször esznek keveset, és egyre inkább vonzó számukra az, ami hazai. A magyarok közel kilencven százaléka fogyaszt naponta vagy hetente többször zöldséget, egyharmaduk salátát, s több mint nyolcvan százalékuk gyümölcsöt. A tanulmány rávilágított arra, hogy többségben van azok aránya, akik a magyar eredetet előtérbe helyezik az árral szemben. Az adatok azt mutatják, hogy tavaly a hús, valamint tojás után a zöldség és a gyümölcs eredeténél figyeltek arra a legtöbben, hogy hazai legyen. A gyümölcsök közül leginkább az almát, zöldségek közül pedig a burgonyát keresik, ezeket követi a dinnye, a banán, illetve a paradicsom, paprika és a vöröshagyma. A beszerzési helyek között a piacok a legnépszerűbbek.

Az éves forgalom tizede

– A Budapesti Nagybani Piacon évente kb. 400–450 ezer tonna zöldséget és gyümölcsöt értékesítünk, ebből a hazai termékek aránya 60–62 százalék, a Magyarországon termesztett gyümölcsök minden fajtája megjelenik nálunk – mondta el Klucsik Zoltán, a Budapesti Nagybani Piac marketing- és fejlesztési igazgatója.

A magyar háztartások összesen több mint 330 milliárd forint értékben költöttek friss zöldségre, illetve gyümölcsre 2016-ban, ami a napi fogyasztási cikkek éves forgalmának valamivel több mint tizedét jelentette. A háztartások tavaly átlagosan 94 alkalommal vásároltak zöldséget és félszázszor gyümölcsöt, ami a gyümölcs esetében kismértékű növekedést mutat az előző évhez képest.

KM








hirdet�s