Friss hírek

2009.10.27. 15:24

Panaszkodtak a vásárlók Fejérben

<p>Nem kaptak blokkot vásárláskor, más volt az ár, mint amit a polcon feltüntettek, rosszul kaptak vissza a pénztárakban és a megvásárolt termék lejárt szavatosságú volt - ezek a leggyakoribb vásárlói panaszok a Fejér megyében a legutóbb készült felmérés szerint. A fogyasztási szokások, és a fogyasztóvédelem változásáról szeptemberben készítette el az Echo Innovációs Mûhely a reprezentatív felmérést. Az adatok a fogyasztóvédõket segítik a munkájukban.</p>

1000 embert kerestek fel személyesen kérdezõ biztosok a megyében.

A lakosok fele szerint az utóbbi években sem az élelmiszerbiztonság, sem a fogyasztóvédelem hatékonysága, sem az utcai árusok felügyelete, sem a vásárlók tájékoztatása nem változott számottevõen. Leginkább az élelmiszerbiztonság helyzete romlott, a megkérdezettek 27 százaléka érezte ezt - mondta kedden sajtótájékoztatón Ruff Tamás kutatásvezetõ.

A felmérésbõl kiderült még: a lakosok szerint az üzleti szolgáltatók a közszolgáltatóknál nagyobb mértékben veszik figyelembe az emberek véleményét és igényeit. Az áru kiválasztásánál inkább az ár, és a korábbi tapasztalatok a döntõek, a minõség csupán a harmadik szempont.

A fogyasztóvédelmi problémák között a leggyakoribb volt, hogy vásárlásnál nem kaptak nyugtát az emberek, más volt az ár, mint a polcon feltüntetett. A megkérdezettek többségével egyszer-kétszer elõfordult már, hogy rosszul kaptak vissza pénzt, illetve a megvásárolt termék lejárt szavatosságú volt. A válaszadók egyharmada tapasztalta, hogy udvariatlanok az eladók, közel harminc százaléka pedig, hogy egy-két használat után tönkrement a megvásárolt technikai eszköz. Minden tizedik lakos átélte, hogy a rossz, de még garanciális terméket, nem cserélték ki.

A Székesfehérvári Fogyasztóvédelmi Egyesület és a Székesfehérvári Nyugdíjasok Egyesülete által alapított konzorcium több mint 40 millió forint támogatást nyert. Ebbõl készült el három felmérés. A két elõzõtõl ez a mostani abban tér el, hogy nem telefonon, hanem személyesen keresték meg az embereket.

A pénzbõl 16 ezer példányban fogyasztóvédelmi tájékoztatók készültek, külön nyugdíjasok, kisgyerekes szülõk, fiatal házasok részére, és a fogyasztóvédelmi törvény módosításáról. Ezen kívül novemberben 60 órás akkreditált fogyasztóvédelmi képzést indítanak civil szervezetek és békéltetõ testületek számára.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a boon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!