Aventics pneumobilverseny: kis fogyasztás és erő

Aventics pneumobilverseny: kis fogyasztás és erő
Miskolc – Pénteken és szombaton Egerben találkoznak a pneumobilt építő egyetemisták.

Az Aventics Hungary Kft. tizedik alkalommal hirdet versenyt felsőoktatási intézmények hallgatóinak, pneumatikus hajtással rendelkező járművek tervezésére és kivitelezésére. A feladat egy olyan „pneumatikus jármű” (pneumobil) tervezése és elkészítése, amely a sűrített levegő energiáját alkalmazva, pneumatikus vezérlő- és végrehajtó elemek felhasználásával viszi át a nyomatékot a hajtott kerekekre.

Három számban

– Most éppen pneumobilokat építünk az Aventics pneumobilversenyre, amelyen idén a Miskolci Egyetem négy csapattal indul: három normál és egy senior egységgel – nyilatkozta tegnap az egyetemen Bihari János tanársegéd, a Miskolci Egyetem Gép- és Terméktervezési Intézet munkatársa a május 5–6-ai viadalról, amelyet Egerben, az Érsekkertben rendeznek meg.

A normal kategóriában kizárólag egyetemi és főiskolai hallgatók maximum 4 fős csapatai vehetnek részt versenyzőként. A senior kategóriában végzett hallgatók (már nem egyetemisták, de van működő pneumobiljuk) is jelentkezhetnek.

Fotók: Ádám János Fotók: Ádám János ©

– A pneumobil arról szól, hogy normál ipari pneumatikaelemekből kell járművet építeni, ami menni tud. Nálunk csak a hallgatók terveznek, mi ebbe nem szólunk bele – magyarázta az oktató. – A gyártásnál segítjük őket, de mindent ők intéznek.

Magáról a versenyről megtudtuk, hogy három számban mérik össze tudásukat a hallgatók: a hosszú távú futamon az a jármű nyer, amelyik a legnagyobb távolságot lesz képes egy palacktöltettel megtenni a kijelölt pályán. Az ügyességi futam három menetből áll, a továbbjutás kieséses alapon dől el, míg a gyorsulási szám után az állhat a dobogó legfelső fokára, aki az adott szakaszt a legrövidebb idő alatt teljesíti.

– Most mindenki arra épít, hogy mind a háromban jók legyenek, míg korábban inkább egy-egy versenyszámot szemeltek ki az indulók – mondta Bihari János. – Az elmúlt tíz évben 14-szer álltak a dobogóra csapataink, és hét különdíjat hoztak el. Azért is érdekes a verseny, mert ezek a rendszerek ugyanazok a rendszerek, amelyek levelet válogatnak, fagyit adagolnak, ám utóbbira kevesen jelentkeznének. A cél? Minél kevesebbet fogyasszon, és minél erősebb legyen!

– Juhász-Léhi István –


Esőben lehet játszani

A Miskolci Egyetem színeiben az idén az AirMEks, az akiMEAIR, a dAIRp és Rock­AIR fantázianevű csapatok indulnak. Kavecz Máté az egyik senior csapat, a dAIRp tagjaként örül a versenyzési lehetőségnek, mint mondta, ez mára szórakozás számukra. „Csapatkapitány vagyok, de igazándiból mindenesek vagyunk, hiszen mindenki csinál mindent” – avatta be lapunkat. „A munkát május elsején kezdtük az egyetemen, kivettem ezt a hetet »szabiba«, most pedig már minden a versenyről, a társaságról, a régi tanárokról, ismerősökről fog szólni. Úgy fest, esni fog, aminek kifejezetten örülök, mert esőben lehet egy kicsit játszani.”








hirdet�s