Waldviertel Rally – Ausztriában avatnak magyar bajnokot

Akt.:
Kazárék az abszolút elsőségért szállnak harcba a szezonzárón.
Kazárék az abszolút elsőségért szállnak harcba a szezonzárón. - © Fotó: Dudás Endre.
Kazár Miklós a korábbi navigátorával vág neki az abszolút elsőség szempontjából sorsdöntő raliversenyen.

Néhány héttel ezelőtt derült ki, hogy a korábbiakkal ellentétben mégsem a Mecsek Ralival zárul az idei országos bajnokság. Az RSB döntése értelmében ugyanis az előttünk álló hétvégén az ausztriai Waldviertel Rali második napján is rajthoz állnak a legjobb magyar párosok, közel 120 kilométer murvás gyorsasági szakasz után avatnak majd abszolút bajnokot. A pontversenyben öt hétvégét követően a címvédő Kazár Miklós, Szőke Tamás kettős tíz pont előnnyel vezet, de a Maximmun Racing Team párosa ezúttal más összetételben lesz jelen.

– Munkahelyi elfoglaltságom miatt kénytelen vagyok kihagyni a versenyt, nagyon szomorú és bosszús vagyok emiatt – fogalmazott Szőke Tamás. – Amikor az esztendőt megterveztük, akkor erre a hétvégére már nem volt verseny tervezve, ezért kénytelen vagyok kihagyni a szezonzárót. Nagyon rossz érzés, de bízom benne, hogy a csapat jól fog szerepelni, így a célban majd lesz lehetőség az ünneplésre.

Kazár Miklós a korábbi bajnok navigátortársát, Ferencz Ramónt kérte meg, hogy segítsen neki a szombati hét gyorsasági szakaszon, aki gondolkodás nélkül igent mondott. Ramón másfél év szünet után ülhet ismét versenyautóba, de a Waldviertel-el kapcsolatban vannak élményei, hiszen korábban már ment ezeken az utakon.

– Jó minőségű murvás szakaszok várnak ránk, ahol élmény versenyezni – árulta el Ferencz Ramón. – Minden pályát kétszer járhatunk be, ezután kezdődik szombaton az éles viadal. Tenni kell a dolgunkat, és akkor biztos vagyok benne, hogy jó eredménnyel zárhatunk.

Kizárni a külvilágot

Kazár Miklós azonban enyhén szólva is vegyes érzésekkel fogadta az ausztriai futam bejelentését. Az esztendő elején jóváhagyott versenynaptár alapján ugyanis már Pécsett ünnepelhettek volna, erre azonban nem volt lehetőségük. A nehézségek ellenére ott lesznek Ausztriában, ahol szeretnének egy nagyon jót csatázni.

– Voltunk már bajnokok, nem is egyszer, így most egy élményekkel teli szombatban reménykedem – mondta el a címvédő. – Ezt a helyzetet megalázónak tartom, mert a legjobb magyar ralisokat megtűrt versenyzőként kezelik majd. Sokkal korrektebb lett volna, ha mi is az első napon állunk oda a rajtvonal mögé, és ez alapján hirdetnek győztest. Ezután ugyanis mindenki eldönthette volna, hogy részt akar-e venni a folytatásban, vagy sem. Így viszont erre sincs lehetőségünk. A Waldviertelen indulóknak nem kell nevezési díjat fizetni, ingyen szállást és benzintámogatást kapnak, ezzel szemben mi csak esetleg néhány serleget tehetünk majd be az autóba. Mostantól azonban nem foglalkozunk a pályán kívüli dolgokkal, csak arra koncentrálunk, hogy szombaton a lehető legjobb eredménnyel zárjuk a hét gyorsaságit. Hosszú pályák lesznek, amiket szeretek, ez egyáltalán nem jelent majd problémát.

Az ORB több mint félszáz párosa a pénteken kezdődő Waldviertel Rali második napján kezdi meg a száguldást. Hét gyorsasági, valamivel több, mint 118 versenykilométer megtétele után hirdetnek majd győztest.

ÉM-ME

Egyik szeme sír, másik nevet

“Örülök annak, hogy az október elején elmaradt Budapest Ralit végül sikerül bepótolni. Azt is jónak tartom, hogy az itthon már agyonkocsikázott pályák helyett új környéket ismerhetünk meg, amelyen nem lehet emlékezetből végigmenni – fogalmazott a kialakult helyzettel kapcsolatban Spitzmüller Csaba, korábbi abszolút bajnok. – Azzal viszont már nem lehet azonosulni, ami a szakágon belül zajlik. Meggyőződésem, hogy Magyarországon is meg lehet rendezni hat ORB futamot, mint ahogyan erre már korábban is volt példa. Sajnálom, hogy néhány ember hatalmi és érdekharca miatt ilyen helyzetbe került a szeretett sportágunk.”

Az ORB állása öt futamot követően:

1. Kazár Miklós, Szőke Tamás (Ford Fiesta R5) 90 pont

2. Herczig Norbert, Bacigál Igor (Skoda Fabia S2000) 80 pont

3. Botka Dávid, Mihalik Péter (Mitsubishi Lancer EVO IX) 52 pont

4. Ollé Sasa, Tóth Zsolt (Ford Fiesta S2000) 49 pont

5. Hadik András, Kertész Krisztián (Subaru Impreza) 41 pont

6. Krózser Menyhért, Papp György (Mitsubishi Lancer EVO IX) 37 pont