Atos Prime: kicsi, de hmm…

Klíma, ABS, elektromos ablakemelők, központi zár, szervókormány – e felsorolás láttán sokkal inkább egy családi autó juthat az ember eszébe, semmint egy városi mini.

Nos, az új Hyundai Atos Prime annyiban feltétlenül kilóg a sorból, hogy a dél-koreaiak a kocsi műszaki, technikai felszereltségét nem voltak hajlandóak feláldozni az olcsóság oltárán.

Kilátni belőle

Nem kell ahhoz nagyon gazdagnak lenni, hogy a kényelmet élvezhessük – a konstruktőrök e járműépítési filozófiából indultak ki. A színre fújt lökhárítók, tükrök és kilincsek elegáns megjelenést kölcsönöznek a Debreceni Autójavító Szövetkezettől kapott tesztautónak, a hatalmas üvegfelületek pedig azt sejtetik, hogy ez egy könnyedén vezethető jármű, hiszen jól kilátni belőle.

És valóban; a jókora oldalüvegeknek és a magas üléspozíciónak köszönhetően az övvonal viszonylag mélyen húzódik, ez pedig az alacsonyabbak számára kész főnyeremény.

Az utastérben az ázsiai autók összetéveszthetetlen hangulata fogad; vegyél sok műanyagot, keverj hozzá némi színes szövetet, és lehetőleg mindent kerekíts le, ami szögletes. Régóta próbálok rájönni, hogy az ázsiaiaknál mire ez a mindent elsöprő pingponglabda-effektus? Ez persze ízlés dolga, úgyhogy tegyük is zárójelbe…

Megvan az összhang

Tudni illik
Motor (cm3):1086

Max.telj. (LE): 63

Max. nyom. (Nm): 97

Tank (l): 35

Tesztfogyasztás (l/100km): 5,8

Végsebesség (km/h): 148

Ami viszont ennél lényegesebb, hogy itt van végre egy négyszemélyes kisautó, amelyik nem is akar ötszemélyesnek látszani. Kettő utas elölre, kettő hátra, de azok érezzék jól magukat. Az Atos Prime 63 lóerejét, ötsebességes manuális váltóját, hajtásláncát és futóművét sikerült úgy összehangolni, hogy a szemlátomást magas építésű kocsi egyenes futása és kanyarstabilitása is egészen meggyőző. Az autó városi jellege leginkább akkor mutatkozik meg, amikor elhagyjuk a helyiségnévjelző táblát.

Az 1.1-es négyhengeres ötödikben százas tempóig még viszonylag csendben marad, e fölötti tempóra azonban egyre erősödő motorhanggal és szélzajjal reagál. E két zavaró momentum annál inkább „fülbeötlő” volt, hogy tesztautóban a rádió helyén csupán előkészítést találtunk. Másfelől viszont ezt nem is nagyon bántuk, hiszen így legalább egy hétvégén át szó szerint fütyülhettünk a világra…








hirdet�s