Arcok a megyéből – Demjén Magdolna, akit a diákok így szeretnek

Akt.:
Arcok a megyéből - Demjén Magdolna, akit a diákok így szeretnek
Arcok a megyéből - Demjén Magdolna, akit a diákok így szeretnek
Miskolc – Úgy, hogy a MOL által meghirdetett mester M 2012 díj matematika kategóriáját neki ítélték oda.

A díjat az egyetemre járó volt gimnazista tanítványok szavazatai alapján ítélik oda egy pedagógusnak. Három kategória létezik: matematika, fizika, kémia. Ebben a tanévben – matematika kategóriában – első helyezett lett Demjén Magdolna, aki a Herman Ottó Gimnázium nyugdíjas matematika tanára. A megtisztelő díjat Budapesten a Szépművészeti Múzeumban vehette át, ahová elkísérte egy volt tanítványa, Fejes Fanni. Szavazáskor indokolhattak is a diákok, a nyugdíjas pedagógus összesen 18 jellemzést kapott, köztük Fejes Fanniét: “Nem hiszem, hogy került ki olyan diák a kezei kezül, akinek problémát jelentett volna az egyetemi tanulmányok során a matematika. Sok diákot befolyásolt az egyénisége a pályaválasztásban. Neki köszönhetem, hogy az egyetemen felfigyeltek rám és ma már én is kipróbálhatom magam a matematika oktatásban.”

“Olyan szépen írtak rólam a diákok, hogy meghatódtam. Nem számítottam a díjra, hiszen én már nyugdíjas vagyok, azt gondoltam, egy aktív pedagógus nyeri. De nagyon örültem, és jó érzés, hogy ilyen szeretettel gondolnak rám a volt tanítványok. Sokukkal kapcsolatban vagyok ma is” – kezdte mesélni Magdolna. Hozzátette: ez a díj azt is jelenti számomra, hogy érdemes volt tanítani, és az elismerés új színt is hozott az életembe.

Érdekességek

Magdolna 22 évig tanított a Herman Ottó Gimnáziumban, évente egy vagy két 20-25 fős csopor tkerült ki a kezei közül. És nála ritkaságnak számított az, hogy valaki ne kedvelte volna a matematikát. “Megpróbáltam olyan érdekességekre, összefüggésekre felhívni a diákok figyelmet, amivel megérthették, miért is van szükségük erre a tantárgyra. Például a differenciálszámításnál példán keresztül mutattam meg, mire jó: ez alapján megterveztük a diákokkal egy kollégiumi zuhanyzót” – mesélte. Hozzátette: diákjai megtanulták az önálló gondolkodást.

Mesélt arról is, hogy már gyerekkorában érdekelte a tanítás és a matematika. Igaz, zenei gimnáziumban végzett, de utána matametika szakra jelentkezett. “Mindig is érdekeltek a nehezebb matematikai feladatok, örültem, ha sikerült megoldanom. A tanár feladata felkelteni a diák érdeklődését, és dícsérni, ha jól old meg egy feladatot” – mondta.

ÉM-NSZR








hirdet�s