„Anya jobban izgul…”

Akt.:
Karinának, Eszternek és Norbertnek a magyartanára, Somogyváriné Kóta Melinda is segít a felkészülésben
Karinának, Eszternek és Norbertnek a magyartanára, Somogyváriné Kóta Melinda is segít a felkészülésben
Miskolc – Szombaton elstartol a középiskolai felvételi. Ez lesz a központi írásbeli napja.

– Anya jobban izgul mint én, így aztán sokat segít abban, hogy jól sikerüljön a felvételim. Van, amikor együtt oldjuk meg a központi írásbeli feladatait, de van, hogy én kitöltök egy tesztlapot, ő pedig az időt méri – meséli Kohányi Karina, a Pattantyús-Ábrahám Géza Általános Iskola nyolcadikosa. Megjegyzi: kicsit azért izgul mindenki az osztályban a felvételi miatt, hiszen ezen múlhat, hogy melyik iskolában folytathatják tovább.

A matek nehezebb

Szombaton írják a diákok a középiskolai központi feladatlapokat (matematika és anyanyelvi), ezért látogattunk el az iskolába, ahol három nyolcadikost faggattunk a felvételiről, a jövőről.

Bistyák Norbert határozottan jelenti ki, hogy fontos, melyik iskolába jutnak majd be.

– Mert ha egy jó képességű diák olyan iskolába kerül, ahová rosszabb képességűek járnak, akkor nem biztos, hogy sokat fejlődik a tudása. A jó tanulók viszont húzóerőt jelenthetnek a számára.

Megtudjuk: Norbert a Herman Ottó Gimnáziumba készül, méghozzá az angol két tannyelvű képzésre.

A diákok egyetértenek abban, hogy a matek teszt lesz a nehezebb.

Kerékgyártó Eszter, aki szintén hermanos diák szeretne lenni szeptembertől, meg is állapítja: neki még ezen a héten foglalkoznia kell a matekkal.

– Rengeteg feladatot oldottam már meg eddig, és úgy érzem, hogy sokat fejlődtem. A nagymamám és az anyukám is segített a felkészülésben – mondja. Majd megjegyzi, az a nehéz a felvételiben, hogy a feladatok más jellegűek, mint az iskolai tananyag. Ezért külön kell rá készülni.

Egy eredmény

Norbert úgy látja, a központi írásbelinek jó és rossz oldala is van. A jó, hogy minden diák ugyanazt a feladatlapot oldja meg, tehát igazságos, viszont nagyon sok időt vesz igénybe a felkészülés, ha valaki jó eredményt szeretne elérni. Ráadásul egyetlen teszt eredménye döntheti el, hogy sikerül-e bejutni a választott középiskolába.

Kérdezzük a diákokat, nem akarna-e inkább szakközépiskolában vagy szakiskolában tanulni, hiszen a magyar iparnak sok középfokú végzettségű szakemberre lenne szüksége. A gyerekek csóválják a fejüket. Eszter azért, mert ő valamilyen értelmiségi pályát szeretne majd választani gimnázium után. Norbert szintén, és szerinte a gimnáziumi évek nagyon jók arra, hogy kitalálja, merre tovább. Karina pedig csak akkor választaná a szakközépiskolát, ha a gimnázium esetleg nem sikerül. Informatikát tanulna, mert internetes grafikus szeretne lenni.

Hegyi Erika


Hagyjunk 15 percet!

A diákok magyartanára, Somogyváriné Kóta Melinda sok osztályt készített már fel felvételire, és osztályfőnökként sok jó tanácsot adott már tanítványainak. Néhányat velünk is megosztott. Mint fogalmazott, a középiskolai felvételi nehézségét az adja, hogy csak részben tartalmazza az általános iskolai tananyagot. Magyarból például nagy hangsúlyt kap a szövegértés, a régies szavak ismerete, a szólások, közmondások jelentése. Matematikából pedig a logikai feladatok kerülnek előtérbe. Érdemes először figyelmesen elolvasni a feladatot, aláhúzni benne a kulcsszavakat. Az anyanyelvi teszt utolsó feladata mindig fogalmazás, amire érdemes legalább 15 percet hagyni, sorolta a pedagógus.








hirdetés