Anna tánca örök és szenvedélyes – Miskolcon a táncjáték

Anna Karenina
Anna Karenina - © Fotó: Bujdos Tibor
Miskolc – Lev Tolsztoj világhírű regényéből készült a romantikus táncjáték Miskolcon.

A Miskolci Balett és a GG Tánc Eger közös produkciójának középpontjában Anna, Karenina és Vronszkij szerelmi háromszöge áll, amelynek viharos érzelmeit a tánc elementáris ereje még kifejezőbbé és átérezhetőbbé teszi a nézők számára.


A produkciót Velekei László, a Győri Balett művészeti vezetője rendezi és koreografálja.

Tele érzelemmel

– Nagyon fontos pillanat az életemben, hogy itt lehetek. – nyilatkozta a Harangozó-díjas művész. – Az a produkció, ami összeállt és amit lát majd a miskolci és a későbbiekben az egri közönség, az alkotótársaim nélkül nem sikerült volna. Ez a darab tele van érzelemmel és próbáltam erre koncentrálni. Nagyon fontos volt számomra, hogy a társadalomnak is mutassunk tükörképet, amit a táncon keresztül meg lehet jeleníteni. De elsősorban az érzelmekre koncentráltam, amiktől ez a darab igazán emberivé válik és amivel tudunk azonosulni. Próbáltam úgy bemutatni a főszereplőket, hogy ha kint ülünk a nézőtéren, picit tudjunk Vronszkij és Anna szenvedélyével, életével azonosulni. Az egész darab az elfogadásról szól és arról, hogy ha valóban vállaljuk az érzelmeinket, akkor nehéz az út, de akkor is végig kell rajta menni.

Cselekményes balett

A rendező hangsúlyozta, hogy cselekményes balettról beszélünk, azaz a koreográfia nem öncélú.

– Minden egyes mozdulat azt a célt szolgálja, hogy eltudjam mesélni a történetet – mondta. – Ráadásul a stílusom és mozgásvilágom is ilyen.

Kozma Attila, a miskolci együttes művészeti vezetője arról beszélt, hogy a Miskolci Balett idei első nagy bemutatója az Anna Karenina, és minden évben az első bemutatót igyekeznek irodalmi-, vagy filmadaptációra felfűzni, hiszen ez már hagyomány. – Velekei László felkészült, komoly szakmai tudású alkotó, mind technikai, mind színpadi szempontból – mondta. – Nagy megtiszteltetés, hogy itt van, szeretünk vele dolgozni.


Vronszkij szerepét Dragos Dániel formálja meg. Ő arról beszélt, hogy számára a legnagyobb kihívást az „érzelmi dolgok” jelentették.

– Sosem tanultam színészetet, mindig a tánc volt az első – árulta el. – Az érzelmi megnyilvánulásokat nem tudtam, hogy kezdjem. Azt, hogyan legyek szerelmes a színpadon. Ehhez Laci (Velekei László rendező – a szerk.) rengeteg instrukciót és segítséget adott. Tapasztalatlan vagyok az életben ilyen téren, de menni fog.

– Anna összetett karakter. Hihetetlenül szenvedélyes, szerelmes, drámai – bevallom én is az vagyok – fogalmazott Kovalszki Boglárka, aki elmondta, hogy nagy hatással van hétköznapjaira Anna Karenina szerepe. – Ha dráma van a szerelemben, azt én is megélem, így könnyebb a színpadon. Az viszont igaz, hogy nehéz szerelmesnek lenni a színpadon, mert nem elég egy mosoly. Hiába mosolygok a partneremre, senki sem fogja elhinni, hogy szerelmes vagyok. Kihívás, nagyon szeretem és remélem mindenki szeretni fogja.

Juhász-Léhi István


Színlap

Anna Karenina

A Miskolci Balett előadása

  • Anna Karenina: Kovalszki Boglárka, Mohai Cintia
  • Alekszej Alekszandrovics Karenin, Anna férje: Lukács Ádám
  • Alekszej Vronszkij gróf, Anna szeretője: Dragos Dániel
  • Vronszkaja grófné, Vronszkij anyja: Kocsis Andrea
  • Konsztantyin Dmitrics Levin: Bolla Dániel, Dávid Patrik
  • Katyerina Alekszandrovna Scserbackaja hercegnő (Kitty): Mohai Cintia, Bányai Mirjam
  • Barátok, rokonok: Fűzi Attila, Kepess Boglárka, Márton Richárd János, Szűcs Boglárka a Miskolci Balett és Emődi Attila, Kelemen Dorottya, Joni Österlund, Sánta Eszter, Schlégl András, Szeles Viktória, Tóth Karolina, Varga Kristóf a GG Tánc Eger táncművészei
  • Díszlettervező: Bozóki Mara
  • Jelmeztervező: Juhász Katalin
  • Zene: Ludovico Einaudi, Max Richter Montázs
  • Dramaturg: Csepi Alexandra
  • Balettmester: Jónás Zsuzsa
  • Ügyelő: Varga Renáta
  • Rendezőasszisztens: Fűzi Attila
  • Koreográfus-rendező: Velekei László








hirdet�s