Amitől az iskolában boldogabbak lehetnénk Miskolcon

Mi a boldogságóra lényege? Erről beszélt Oláh Attila
Mi a boldogságóra lényege? Erről beszélt Oláh Attila - © Fotó: Ádám János
Miskolc – Országos szakmai turnéra indult hazai középiskolákban a Boldogságóra csapata.

A Jobb Veled a Világ Alapítvány Boldogságóra programja a pozitív pszichológia kutatási eredményeire épített élménypedagógiai módszertan, amelynek prof. dr. Bagdy Emőke a fővédnöke.

A program a gyerekek és a tanárok lelki jóllétével foglalkozik a szülők bevonásával. A tanév során támogatják a diákokat a problémákkal való megküzdésben. Folyamatos önismeret-fejlesztéssel és a boldogságérzetet fokozó technikák bemutatásával lelki egészségüket is tápláló kompetenciákat fejleszt.

Tapasztalatcsere a Földesben

A program kidolgozójának csapata közösségépítő élményen keresztül hívta együttgondolkodásra a boldogság­órákat tartó pedagógusokat és mindazokat, akik érdeklődnek a téma iránt. A tizenhat állomásos szakmai napokat magában foglaló turné első alkalma tegnap a miskolci Földes Ferenc Gimnázium volt. A rendezvényen prof. dr. Oláh Attila, a kezdeményezés szakmai támogatója tartott előadást A pozitív pszichológia hatása a pedagógiára címmel.

„Minden iskola olyan lesz, amilyenné a benne élők varázsolják. Ha különórát kell szánni rá, hogy boldog légterű intézményről beszéljünk, akkor ez egy kritika. Viszont az, hogy sokan Boldogság­órákat tartanak, tehát erőt, energiát, figyelmet szánnak arra, hogy erősödjenek a pozitív élmények, és a gyerekek megtanuljanak egymásra odafigyelni, akkor azt gondolom, hogy ez egy jó hír” – nyitotta meg szavaival a rendezvényt dr. Tózsa-Rigóné dr. Nagy Judit, a Miskolci Tankerületi Központ szakmai igazgatóhelyettese.

Lengyel Adrienn, a Boldogságóra program menedzsere hozzátette, céljuk, hogy a tanárok megoszthassák tapasztalataikat, és történeteikkel inspirálhassák egymást.

ÉM-DA