Friss hírek

2007.12.19. 14:30

270 milliárdot költött idén infrastruktúrára a NIF Zrt.

<p>Idén 270 milliárd forint értékben épült, vagy újult meg autópálya, közút és vasút Magyarországon - számolt be a fejlesztésekről a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF Zrt.) elnök-vezérigazgatója szerdai sajtótájékoztatóján. Autópályából 2007-ben 79 kilométert adtak át, összesen 240 milliárd forint értékben, jövőre pedig a tervek szerint további 77,5 kilométer készül el, amelynek összértéke 194,3 milliárd forint. A NIF Zrt. 2008-as üzleti tervében 390 milliárd forint összértékű fejlesztések szerepelnek. Ebből 214 milliárdot autópályákra, 81 milliárdot közútra, 95 milliárdot pedig vasútra költenek - mondta Reményik Kálmán.</p>

Idén adták át az M8-as autópálya-szakaszon épült Pentele-hidat Dunaújvárosnál, az M7-es Zamárdi-Szárszó szakaszt, a Köröshegyi viadukttal, illetve az M7-es Sormás és Nagykanizsa közötti hiányzó részét. Az M3-as autópálya elérte Nyíregyházát a Görbeháza-Nyíregyháza szakasz átadásával. Ez összesen 79 kilométer, amely 240 milliárd forintba került. A beruházásokkal a magyarországi autópálya-hálózat hossza meghaladja az ezer kilométert.

Jelenleg építés alatt áll, és jövőre készül el az M0-ás keleti és északi szektora. Ez utóbbi tartalmazza a Megyeri-hidat, amelynek átadása lehetővé teszi, hogy elkezdődjön a Margit híd felújítása. A tervek szerint jövő májusra elkészül az M7-es Balatonkeresztúr-Nagykanizsa szakasz, amellyel a sztráda elér az országhatárig. Ehhez kapcsolódóan épül a Mura-híd, amely várhatóan jövő ősszel készül el, ezzel megvalósul a teljes autópálya-kapcsolat a horvát tengerparttal. Szlovénia felé is kiépül teljesen a sztráda az M70-es Tornyiszentmiklós és az országhatár között elkészülő szakaszával.

Jövőre induló beruházás az M31-es 12 kilométeres szakasza, amely az M0-ás keleti szektorát köti össze Gödöllővel. Az átadás várható időpontja 2009. Az M6-os Szekszárd és Bóly közötti 49 kilométeres szakaszát is jövőre kezdik építeni, illetve Bólytól Pécs déli bekötéséig egy 30 kilométeres szakasz épül. Az M6-os és M60-as autópálya így 2010-re eléri Pécset, és ha a tervek szerint tudnak haladni, akkor a megépülő Dunaújváros-Szekszárd szakasszal megvalósul a Budapest-Pécs autópálya-összeköttetés. Fontos 2008-as fejlesztés még az M0-ás déli szektora, amellyel kétszer három sávossá alakítják át a jelenleg kétszer két sávos szakaszt, ahol rengeteg a baleset és hatalmasak a torlódások. Ez várhatóan 2010-re készül el. Szintén jövőre indul és két évig tart az M43-as Szeged és Makó közötti szakaszának az építése.

2007-ben 20 közúti fejlesztés készült el, mint például a Hankook-csomópont a dunaújvárosi gumigyárhoz, és a Lónya-Barabás és Létavértes csomópontok. A vasúti fejlesztések közül elkészült a Vecsés-Üllő, Monor és Komárom állomások elektronikus biztosító berendezése. Folyamatban van a ceglédi és a győri állomások felújítása, ezek jövő év végére készülnek el. Mindezeken kívül még számos helyen készül a vonalszakaszok felújítása, átépítése. Jövőre elkészülő vasúti fejlesztés lesz a Budapest-Kelenföld-Hegyeshalom vonalon az úgynevezett ETCS-rendszer, ami az európai vasút-biztosítási szabvány. 2008-ban átépítik a győri és a Ferencváros-Vecsés állomásokat, és elkezdik a pilisi állomás felújítását. A tervek szerint elkezdik a Budapest-Székesfehérvár vasútvonal átépítését, bár erről még nem döntött a kormány. Ez is egy uniós folyosóhoz kötődő beruházás, és biztosítani kell, hogy a vonatok 120 km/órás sebességgel haladjanak.

A NIF Zrt. elnök-vezérigazgatójának értékelése szerint túl gyors, néha már kapkodó ütemben kell dolgozniuk, erre kényszeríti őket a kormány, a kívülállóknak mégis úgy tűnik, hogy lassan haladnak a munkákkal. Műszakilag kiváló munkát végeznek, a NIF Zrt. mégis lesújtó értékelést kapott az általuk megrendelt felmérés szerint a magyar társadalomtól - mondta Reményik Kálmán.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a boon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!