Alkotmánybírósághoz és a GVH-hoz fordul az autóklub a mûszaki vizsga ügyében

A gépjármûvek mûszaki vizsgáztatásával kapcsolatos szabályozás a piaci versenyt torzítja, sérti a vállalkozás jogát és a gazdasági verseny szabadságát, ezért a Magyar Autóklub az Alkotmánybíróságon és Gazdasági Versenyhivatalnál is megtámadta a gépjármûvek mûszaki vizsgáztatásával kapcsolatos szabályozást – közölte pénteken a szervezet.

Azt kifogásolják, hogy a mai rendszerben a finanszírozás nem a tényleges ráfordításokhoz igazodik és burkolt elvonást, keresztfinanszírozást tartalmaz. Az autóklub kezdeményezte a hatósági díjmegosztással kapcsolatos egyes szabályok hatályon kívül helyezését, továbbá a versenyhivatal ágazati vizsgálatát és a versenyellenes szabályozás megszüntetését.

A Magyar Autóklub álláspontja szerint alkotmányos alapjogok – a jogbiztonság, a normabiztonság és a gazdasági verseny szabadsága – sérülnek a mûszaki vizsgáztatást végzõk és a vizsgáztatási tevékenységet szintén ellátó közlekedési hatóság viszonyában. A magyar állam egyik oldalról szabályozó funkciót lát el a jogszabályi keretek megalkotása során, másik oldalról a Nemzeti Közlekedési Hatóságon (NKH) keresztül maga is szolgáltatóként, piaci szereplõként jelenik meg, amikor vizsgáztatási – szakértõi – tevékenységet végez – áll az autóklub közleményében.

A hatósági mûszaki vizsga díjából 20 százalék illeti meg a munkát ténylegesen elvégzõ szolgáltatót, 80 százalék az NKH-é. Amikor a hatóság maga végzi a vizsgáztatást, a hatósági díj egésze áll rendelkezésére. Az autóklub szerint olyan új hatósági vizsgáztatási rendszerre van szükség, amelyben a finanszírozás a tényleges ráfordításokhoz igazodik és semmiféle burkolt elvonást, keresztfinanszírozást nem tartalmaz. Az egyesület ezért kezdeményezte a hatósági díjmegosztással kapcsolatos egyes szabályok hatályon kívül helyezését, továbbá a versenyhivatal ágazati vizsgálatát és a versenyellenes szabályozás megszüntetését.








hirdet�s