Alapkőletétel: nem csak mi, Európa is várja már az M30-ast

Akt.:
Alapkőletétel: nem csak mi, Európa is várja már az M30-ast
Tornyosnémeti – Jövő év végére készül el az M30-as Tornyosnémeti és az országhatár közötti szakasza.

Ünnepélyen letették kedden a település határában a jövőbeni M30-as gyorsforgalmi út Tornyosnémeti és az országhatár közötti szakaszának alapkövét. A rendezvényen jelen volt Hörcsik Richárd, a térség országgyűlési képviselője és Mayer András, a beruházást irányító Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. vezérigazgató-helyettese. A tervek szerint a jövő év végére elkészülő 1,7 kilométer hosszú, kétszer kétsávos autóút a magyar–szlovák országhatáron csatlakozik majd a Kassára vezető szlovák, R4-es gyorsforgalmi úthoz.

Jövő év végén már használhatják az autósok az utat. Mayer András

IMG_4398

Jövő nyáron jöhet a következő

„Ennek a napnak történelmi jelentősége van, hiszen a rövidkének tűnő útszakasz kivitelezésének kezdete egyben azt is jelzi, hogy a tervezett Miskolc–Tornyosnémeti gyorsforgalmi út további, közel 60 kilométeres részének előkészítése is a véghajrájához ért” – jelentette ki Hörcsik Richárd.

Hozzátette: „A nagyobbik útszakasz kivitelezésére vonatkozó közbeszerzés kiírása év végén megjelenik és minden remény megvan arra, hogy az eljárás eredményes is lesz és így jövő nyáron már újabb alapkövet tehetünk le. Az út megépítését a borsodi, de különösen az abaúji polgárok már régóta várják, hiszen a kétsávos 3-as úton naponta több ezer kamion lépi át az országhatárt, és teszi elviselhetetlenné a környéken élők mindennapjait, akár Szikszón, akár Encsen.”

IMG_4420

Kontinentális jelentőségű

„Tulajdonképpen egész Európa is várja ezt az autópályát, hiszen ez nemcsak a történelmi Abaúj magyar és szlovák régióit köti össze, hanem igazi európai tranzitút, mert a Kassa és Miskolc közötti útvonal az E71-es számú európai úthálózat része, ami összeköti a Kárpátokat az Adriával, sőt a meglévő lengyel útvonalakat is beleszámítva összeköti a Balti-tengert az Adriával” – fogalmazott Hörcsik Richárd.

Az út nemcsak a szlovákiai Abaújban élő magyar kisebbségnek jelent könnyebbséget, hanem a határon átnyúló kereskedelmi és szolgáltatási szektoroknak is és remélhetőleg fellendíti a helyi gazdasági lehetőségeket a határ mindkét oldalán. „Reméljük, hogy a Tornyosnémeti határán épülő ipari park megvalósításának is nagy lökést ad majd” – tette hozzá.

Ennek a napnak igazi történelmi jelentősége van. Hörcsik Richárd

IMG_4510

Uniós és hazai forrásból

Mayer András, a NIF Zrt. vezérigazgató-helyettese megerősítette, hogy a közlekedők várhatóan 2017 végén már használhatják az 1,7 kilométeres szakaszt. A fejlesztésnek köszönhetően Szlovákia is elérhetővé válik gyorsforgalmi úton Borsodból. A Tornyosnémeti mellett található, 20 éve épült tengelysúlymérő állomást felújítjuk – mondta.

– A szakasz biztonságos téli üzemeltetéséhez egy kalcium-kloridoldat-tárolót és sósilót építünk. Jelenleg már folynak az előkészítési munkák, kezdődik a humuszleszedés és a töltésépítés – magyarázta.

IMG_4395

Az M30-as említett szakaszának építése a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium megbízásából a NIF Zrt. beruházásában valósul meg. A kivitelezést – pályázati úton elnyerve a lehetőséget – az Euroaszfalt Kft. végzi nettó 4,3 milliárd forint értékben, az Integrált Közlekedésfejlesztési Operatív Program támogatásával, uniós és hazai forrás felhasználásával.

– Szaniszló Bálint –

IMG_4451


Számokban

  • két körforgalmú csomópont
  • egy külön szintű csomópont Tornyosnémetitől nyugatra, amely a meglévő 3-as főúttal biztosítja a kapcsolatot
  • egy öttámaszú, négypilléres híd
  • 3,4 kilométer vadvédő kerítés
  • 30 ezer köbméternyi megmozgatott humusz
  • 130 ezer köbméternyi földmű
  • 10 ezer négyzetméter pályaszerkezeti réteg
  • négy közúti konzol, digitális tájékoztató tábla
  • egy hektárnyi új erdő telepítése








hirdetés