A vonatozók is buszoznak

Akt.:
A vonatozók is buszoznak
A vonatozók is buszoznak
Zemplén – 957 millió forintból újítják fel a Mezőzombor és Sátoraljaújhely közötti vasútvonalat.

Október elejétől egészen november végéig azok is buszra szállnak Mezőzombor és Sátoraljaújhely között, akik egyébként vonaton szeretnének utazni, ugyanis a két település között felújítják a vasúti vágányokat. Hogy minderre miért van szükség, arra Peiper Károlytól, a MÁV Zrt. Kommunikációs Igazgatóság kommunikációs szakértőjétől kértünk és kaptunk válaszokat.

Sebességkorlátozás

– A Mezőzombor – Sátoraljaújhely vonal az országos törzshálózat részeként üzemelő fővonal – mondta Peiper Károly. – A kiépítése közel 30 éve történt, a megengedett pályasebessége 80 kilométer volt óránként. A pálya műszaki állapota az eltelt idő és forgalom következményeként jelentős mértékben leromlott. A felújítást megelőzően három helyen 60 kilométeres állandó és több helyen 40-60 kilométeres ideiglenes sebességkorlátozás volt érvényben, ami menetidőnövekedést okozott, a menetrendszerűség így nem volt megbízható. Ezen sebességkorlátozások felszámolása, illetve az eredeti 80 kilométeres sebesség biztosítása hagyományos karbantartási feladatok elvégzésével már nem volt lehetséges, ezért vált szükségessé egy átfogó felújítási program elindítására, mely várhatóan a menetidő javulását eredményezi.

Előkészületek

Arra is kíváncsiak voltunk, ez a felújítás esetleg előkészülete-e annak a tervnek, amely szerint villamosítják a jövőben a Mezőzombor és Sátoraljaújhely közötti vasútvonalat.

A MÁV Zrt. kommunikációs szakértője egyebek mellett elmondta, a megkezdett felújítási munka egyben előkészülete a tervezett villamosításnak. A Mezőzombor – Bodrogkeresztúr állomásköz átépítésének kiviteli terve a már korábban elkészült és jóváhagyott villamosítási terv alapján készült. Az átépített pálya minden tekintetben alkalmas lesz a tervezett felsővezeték kiépítésére, amennyiben a villamosításhoz szükséges forrás biztosítása megtörténik.

– A mostani jelentős mértékű pályafelújítás költsége 957 millió forint. A munkák a teljes vonalat érintik, ezen belül azonban a munkák két nagy szakaszra bonthatók. A Mezőzombor – Bodrogkeresztúr állomások közötti szakasz átépítése a költségmegtakarítás érdekében a 100-as vonal (Püspökladány-Törökszentmiklós) felújításából visszanyert sínek és vasbeton aljak újbóli beépítésével, úgynevezett hézagnélküli vágány kialakításával történik. A Bodrogkeresztúr – Sátoraljaújhely vonalszakaszon vágánycsere – részlegesen új sínek és vasbeton aljak –, gépi vágányszabályozás és sínvég felújítási munkák végzése zajlik – tette hozzá Peiper Károly.

Teljes szünet

Végezetül megtudtuk, a felújítás a Mezőzombor és Sátoraljaújhely között a vasúti forgalom teljes szüneteltetésével történik, melynek időtartama 2012. november 29-ig tart a terv szerint. Ezen időszak alatt az utasokat Szerencs és Sátoraljaújhely állomások között vonatpótló autóbuszok szállítják.

ÉM-BG








hirdet�s