A versenyhivatal felmérte a bankok tájékoztatási gyakorlatát – Világgazdaság

A banki ügyintézők általában nem nyújtanak teljes körű tájékoztatást a banki szolgáltatásokról, ám az ügyfelek a fiókokban több információt kapnak, mint a call-centereken keresztül – írja a Világgazdaság a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) felmérése alapján. A pénzintézetek munkatársai általában nem pontatlanok és nem adnak téves információkat, ám bizonyos kérdésekben, így elsősorban a díjak ügyében nem adnak […]

A banki ügyintézők általában nem nyújtanak teljes körű tájékoztatást a banki szolgáltatásokról, ám az ügyfelek a fiókokban több információt kapnak, mint a call-centereken keresztül – írja a Világgazdaság a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) felmérése alapján. A pénzintézetek munkatársai általában nem pontatlanok és nem adnak téves információkat, ám bizonyos kérdésekben, így elsősorban a díjak ügyében nem adnak mindenre kiterjedő tájékoztatást. A GVH kísérleti jellegű felmérése szerint az ügyintézők a klasszikus bankbetéteket magabiztosan ajánlják, ám a legújabb szolgáltatásokról kevés információval szolgálnak. Ugyancsak hiányos tájékoztatást nyújtanak a hitelkártyák külföldi használatáról és elszámolásáról, ám a devizahitelek árfolyamkockázatáról külön kérés nélkül is beszámolnak – írja a lap.