A válság ellenére nőtt az üdülési csekkek forgalma

A válság ellenére idén is nőtt az üdülési csekkek forgalma: az első félévben 33 milliárd forintért vásároltak a vállalatok, szemben a tavalyi év első felével, amikor 27 milliárd volt ez az összeg – mondta a Magyar Nemzeti Üdülési Alapítvány elnöke az idei egymilliomodik üdülési csekk szerdai ünnepélyes átadásán. Az erre az alkalomra kiállított Arany Üdülési Csekket egy háromgyermekes buszsofőr vette át az elnöktől és Kiss Péter társadalompolitikai minisztertől.

Kiss Péter elmondta: év végéig várhatóan összesen 2 millió lesz az idei üdülésicsekk-forgalom, amelynek összértéke 50 milliárd forint. A miniszter bízik benne, hogy jövőre tovább bővül ez a szolgáltatás, annak ellenére, hogy januártól 25 százalékos adó terheli majd ezt az eddig járulékmentes szolgáltatást.

Karácsony Mihály, az alapítvány elnöke felhívta a figyelmet, hogy egész Európában Magyarországon kívül csak Svájcban és Franciaországban van hasonló szolgáltatás. Az elnöke szerint is, ha nem a korábbi dinamikus ütemben, de jövőre szintén nő majd az üdülési csekkek forgalma. A munkáltatóknak ugyanis még a 25 százalékos adóval megterhelve is kevesebbe kerül így juttatást adnia a munkavállalóknak.

Az adó- és járulékkedvezményes, 35 féle szolgáltatásra igénybe vehető üdülési csekket 1998-ban vezették be. Az elmúlt években egyre több vállalat kapcsolódott a rendszerhez: jelenleg 25 ezren vásárolnak az üdülési csekkből. Szintén nőtt azoknak a szolgáltatóknak a száma, amelyek elfogadják, jelenleg 12 ezer helyen lehet ezzel fizetni.








hirdet�s