A több pénz sem mindig több – RTL Híradó

Lényegesen több pénzt kap a MÁV jövőre, mint idén – a kormány tervei szerint. Csakhogy vasúti fejlesztésekre mégsem lesz jelentősen több pénz. A költségvetési támogatással ugyanis az állam a vasúti személyszállítás valódi költsége, és az utasok által fizetett jegyárak közötti különbséget fizeti ki. Azaz a vasúttársaság költségvetésében keletkezett lyukat tömnék be jövőre – számolt be […]

Lényegesen több pénzt kap a MÁV jövőre, mint idén – a kormány tervei szerint. Csakhogy vasúti fejlesztésekre mégsem lesz jelentősen több pénz. A költségvetési támogatással ugyanis az állam a vasúti személyszállítás valódi költsége, és az utasok által fizetett jegyárak közötti különbséget fizeti ki. Azaz a vasúttársaság költségvetésében keletkezett lyukat tömnék be jövőre – számolt be az RTL Híradó.

Az idén 130, jövőre már 242 milliárd forint jutna a vasútra. De korántsem mind fejlesztésre. Ebből 173 milliárdot kapna a személyszállításért a MÁV Start. Ennyivel kerül többe valójában a személyszállítás, mint amennyit az utasok fizetnek érte. Nem sokáig maradhat náluk a pénz. 136 milliárdot azonnal továbbutalnak a MÁV-nak a vontatásért, és a pályahasználatért. A maradék 37 milliárdot bérekre költik, meg a vasúti kocsik takarítására. Négy kisvasút és a GYSEV fenntartását is ebből a pénzből kell megoldani.

Azt, hogy pontosan mennyit költhetnek majd vasúti fejlesztésre jövőre, sem a MÁV-nál, sem a MÁV Startnál nem tudták megmondani.