A technika kibabrált Kiss Pál Tamással

A technika kibabrált Kiss Pál Tamással
Nem járt szerencsével Kiss Pál Tamás a Brit Formula Renault-bajnokság utolsó előtti állomásán, Silverstone-ban. Az időmérőn meghibásodott autója befecskendezője, ami miatt csak a 12. helyről rajtolt mind a két futamban.

Az első versenyen sikerült hat helyet előrelépnie és a hatodikon végzett, a másodikon azonban az első körben ütközött és kiesett. Így egy fordulóval (két versennyel) a bajnokság vége előtt a harmadik helyre csúszott vissza.

„Nagyon csalódott vagyok” – mondta Kiss Pál Tamás. „Gyakorlatilag az időmérőn elúszott az egész hétvégém, és az a legbosszantóbb, hogy nem az én hibámból. Elég nagy hátrányba kerültem, de nem adom fel. Brands Hatchben meg kell nyernem mind a két utolsó futamot.”

Tomi szereplése pedig nagyon biztatóan indult a hétvégén. A Brit Formula Renault-bajnokság két szabadedzését a Formula Renault Európa-kupa mezőnyével közösen tartották, ahol a 39 fősre bővült mezőnyből is a második, harmadik időket autózta, aztán az időmérőn valami elromlott.

„A szabadedzések nagyon biztatóak voltak, aztán az időmérőn hirtelen 1,3 másodpercet kaptam Blomqvisttól és Williamsontól. Végül pedig a mérnököm közölte, hogy 12. vagyok. Nem értettem a dolgot, és már magamban kezdtem kételkedni, hogy elfelejtettem vezetni, de aztán átnéztük a telemetriai adatokat és kiderült, hogy a célegyenesben hét-nyolctized másodpercet kaptam a csapattársamtól. Ez egyértelműen motorhibára utalt. Később kiderült, hogy a befecskendező sor hibásodott meg, amit a versenyre ugyan kicseréltek, de az időmérő eredményén ez már nem változtatott.”

Az első verseny ehhez képest nem sikerült rosszul Tominak, hiszen igen kemény mezőnyben hat helyet javított és feljött a hatodik helyre.

„Az első versenyem eredményével elégedett voltam. A 12. helyről rajtolva nem tudsz nagy csodát művelni. Sikerült utolérnem a harmadik, negyedik, ötödik autóból álló bojt, de az előzésre már nem volt idő. Ha úgy nézzük, hogy a 12. helyről rajtolva a harmadik helyért voltam versenyben, akkor az nem rossz. Az időmérő után ez a verseny egy kicsit visszaadta az önbizalmamat.”

A második futamban ennél jobb helyezést kellett volna Tominak elérnie, hogy tartani tudja az előnyét a bajnokságban, de ez nem sikerült, mivel az első körben ütközött és kiesett.

„A bajnokság húsz futamából a két legrosszabb eredményt mínuszolni kell. Nekem egy hetedik és egy hatodik helyezésem volt eddig a legrosszabb, így ha nem végzek az ötödik helyen, vagy annál jobban, akkor akár ki is eshettem volna. Ez sajnos így is történt. A rajt után 2-3 helyet sikerült javítanom. Amikor a visszafordító elé értem, egy előzésben kezdtem, már bent voltam a másik autó mellett, és csak akkor láttam, hogy előttem három autó is áll, várják, hogy betudjanak fordulni. Megállni már nem tudtam, ezért belecsúsztam az előttem lévőbe, eltört a futóművem és kiestem.”

„Nem volt olyan nagy hiba, ennél sokkal nagyobbakat is láttunk az idén, de a végeredményen nem változtat. Vezetői hiba volt, mert rosszul mértem fel a helyzetet. Egy kicsit keményebben támadtam a rajtnál, de úgy érzem, hogy felesleges kockázatot nem vállaltam.”

Ráadásul Tomi ellenfelei jól szerepeltek ezen a hétvégén, Lewis Williamson mind a két versenyt megnyerte, Tom Blomqvist pedig mind a kétszer a második lett. Ezzel Blomqvist 436 ponttal átvette a vezetést a bajnokságban, Williamson 427-tel a második, Kiss Pál Tamás pedig az idén először leszorult a pontverseny éléről és 408 ponttal a harmadik helyen áll. Ha minden versenyzőtől levonjuk a két legrosszabb eredményét, akkor kicsit kedvezőbb a helyzet, Tomi hátránya csak 18 pont. A két utolsó futam győzelméért pedig összesen 64 pont jár.

„Nagyon eltökélt vagyok, nem adom fel. Mindent elkövetek, hogy az utolsó két versenyen nyerni tudjak. Miután nem én vezetem a bajnokságot, a nyomás is leesett a vállamról. Végeztem egy számítást, nekem mind a két versenyt meg kellene nyernem nekik (Blomqvist és Williamson) pedig a negyedik-ötödik helyen kellene végezniük.”

17. futam, Silverstone végeredménye

> 1.     Lewis Williamson          Manor Competition             25:47,735
> 2.     Tom Blomqvist              Fortec Motorsport               +1,407
> 3.     R. Christodoulou           Fortec Motorsport               +11,716
> 4.     Ollie Millroy                    Manor Competition             +12,550
> 5.     Will Stevens                   Manor Competition             +13,735
> 6.     Kiss Pál Tamás           Atech GP                            +13,900
> 7.     Nick Yelloly                     Atech GP                             +14,123
> 8.     R. Foster-Jones            CRS Racing                        +15,211
> 9.     Hugo Valente                 Tech 1 Racing                     +16,003
> 10.   Alex Lynn                        Fortec Motorsport               +16,577
> 11.   Alex Riberas                  Epsilon Euskadi                  +17,575
> 12.   Thomas Hylkema          Manor Competition             +22,891
> 13.   Fabio Gamberini           Mark Burdett Motorsport    +23,949
> 14.   Michael Lyons               CRS Racing                        +31,893
> 15.   Yann Cunha                   CRS Racing                        +32,732
> 16.   G.Venturini                     Epsilon Euskadi                  +36,691
> 17.   Arthur Pic                       Tech 1 Racing                     +1 kör
>
> Kiesett versenyzők:
>        Harry Tincknell               CRS Racing                        10. kör
>        M.Stöckinger                 Atech GP                             8. kör
>        Joe Crook                      Scorpio Motorsport             7. kör
>        André Negrão                Cram Competition              7. kör
>        Aaro Vainio                   Tech 1 Racing                     3. kör
>
>

18. futam, Silverstone végeredménye

 1.     Lewis Williamson          Manor Competition             26:30,505
 2.     Tom Blomqvist              Fortec Motorsport               +0,591
 3.     R.Christodoulou            Fortec Motorsport               +1,356
 4.     Nick Yelloly                     Atech GP                             +8,216
 5.     Will Stevens                   Manor Competition             +10,313
 6.     M.Stöckinger                 Atech GP                             +10,784
 7.     Ollie Millroy                    Manor Competition             +11,597
 8.     Harry Tincknell               CRS Racing                        +12,180
 9.     Aaro Vainio                   Tech 1 Racing                     +12,405
 10.   Arthur Pic                       Tech 1 Racing                     +12,984
 11.   Hugo Valente                 Tech 1 Racing                     +18,431
 12.   R. Foster-Jones            CRS Racing                        +18,579
 13.   André Negrão                Cram Competition              +21,561
 14.   G. Venturini                    Epsilon Euskadi                  +22,384
 15.   Thomas Hylkema          Manor Competition             +34,973
 16.   Michael Lyons               CRS Racing                        +40,311
 17.   Yann Cunha                   CRS Racing                        +41,623
 18.   Alex Lynn                        Fortec Motorsport               +1:31,135
 19.   Alex Riberas                  Epsilon Euskadi                  +1 kör
 
Kiesett versenyzők:
        Joe Crook                      Scorpio Motorsport             10. kör
        Fabio Gamberini           Mark Burdett Motorsport    8. kör
        Kiss Pál Tamás           Atech GP                            1. kör
 
A Michelin Brit Formula Renault-bajnokság állása a 16. futam után:
1. Tom Blomqvist 436
2. Lewis Williamson 427
3. Kiss Pál Tamás 408
4. Will Stevens 395
5. Harry Tincknell 339
6. Ollie Millroy 300
 
A Michelin Brit Formula Renault-bajnokság 2010-es versenynaptára
1-2. futam, április 3-4. Thruxton
3-4. futam, április 24-25. Rockingham
5-6. futam, május 1-2. Brands Hatch
7-8. futam, június 5-6. Oulton Park
9-10. futam, június 19-20. Croft
11-12. futam, augusztus 7-8. Snetterton
13-14. futam, augusztus 21-22. Silverstone
15-16. futam, szeptember 4-5. Knockhill
17-18. futam, szeptember 18-19. Silverstone
19-20. futam, október 9-10. Brands Hatch



0Hozzászólás

Herzlichen Dank für Ihren Kommentar - dieser wird nach einer Prüfung von uns freigeschaltet. Beachten Sie, dass dies gerade an Wochenenden etwas länger dauern kann. Kommentare von registrierten Usern werden sofort freigeschaltet - hier registrieren!

Még 1000 karakter

A kommentelés opció, a jó magaviselet kötelező! Moderációs elveinket itt olvashatja .






hirdet�s