A tanulói leterheltség többek szerint is gond

Akt.:
Illusztráció
Illusztráció
Miskolc – A tanulást hátráltató problémákról tárgyalt a pedagóguskar.

Az oktatás aktuális kérdéseiről szervezett konferenciát szerdán a Nemzeti Pedagógus Kar Borsod-Abaúj-Zemplén megyei területi szervezete az Avasi Gimnáziumban. Veres Pál, a pedagóguskar országos elnökségének tagja a tanácskozáson elmondta: a művészeti iskolák helyzetéről Ember Csaba, a Magyar Zeneiskolák és Művészeti Iskolák Szövetségének elnöke beszélt. Azt hangsúlyozta, hogy szeretnék visszaállítani a művészeti oktatás presztízsét, kiemelten a zeneoktatásét, hiszen a Kodály-módszer világszerte igen népszerű, hazánkban pedig valahogy kiment a divatból.

A pedagóguskar ma már országos szinten is maximálisan elfogadott testület.” Veres Pál

A motiváció hiánya

Kovácsné dr. Nagy Emese, a Komplex Instrukciós Program szakmai vezetője a korszerű pedagógiai módszerekre világított rá. Többek között felvázolta azokat a tanulást hátráltató problémákat is, melyekkel napjainkban szembe kell néznünk. Ilyen a motivációhiány, a diákok leterheltsége, a szabályozások és a tanári innováció problémái.

Veres Pál pedig hangsúlyozta, a pedagóguskar ma már országos szinten is maximálisan elfogadott szakmai érdekképviseleti testület, mely konstruktív kritikákat fogalmaz meg, és megoldási javaslatokat ad. Szól a köznevelést érintő problémákról is mint a tanulói leterheltség, a pedagógus életpálya, a Nemzeti alaptanterv, a vezetői életpálya, a szakképzés.

ÉM-HE