A szexuális étvágy és a “bomba csirke”

"Bomba csirke"
"Bomba csirke"
A Magyar Reklámszövetség Etikai bizottsága szerdán tárgyal arról a reklámról, amelyen egy női testet ábrázolnak csirkére emlékeztető módon, megjelölve a különböző testrészeket – közli az InfoRádió.

A reklám ellen egy szervezet nevében panaszt nyújtottak be. A szövetség főtitkárának magánemberként nem tetszik a plakát, de nem előlegezi meg a bizottság véleményét.

Amikor panasz érkezik a Magyar Reklámszövetséghez egy reklám miatt, azt továbbítják a Reklámetikai Bizottsághoz, beszerzik az adott hirdetést, és felkérik a reklámozót, hogy fejtse ki véleményét az ügyben – mondta az InfoRádiónak a reklámszövetség főtitkára.

Markovich Réka közölte: ezt követően az etikai bizottság határoz arról, hogy a kifogásolt hirdetés a reklámetikai kódex rendelkezéseivel ütközik-e.
A Zalabaromfi Zrt. termékét “Bomba csirke” szlogennel hirdető reklám esetében az Önszabályozó Reklámtestülettel együttműködésben hoz majd döntés az etikai bizottság – tette hozzá a Magyar Reklámszövetség főtitkára.

Nem először

Korábban az egyik gyorsétteremlánc hirdette termékeit olyan plakátokkal, amelyeken a női testet manipulálva használta központi motívumként.

A Reklámetikai Bizottság szerint e két reklám nem volt etikailag kifogásolható, mert – bár összefüggésbe hozta a női testet és az ábrázolt zöldséget, illetve grillcsirkét – szexuális étvágy mint kifejezés már önmagában összehozza a szexualitás és az étvágy fogalmát – mondta el Markovich Réka.

A Zalabaromfi Zrt. hirdetésében azonban egészen más a vonatkoztató viszony: amíg a gyorsétterem reklámjában egy padlizsánt ábrázoltak úgy, hogy emlékeztessen egy női hátra, addig itt egy nőt ábrázoltak úgy, hogy a befogadó pontosan a baromfira, a húsra mint fogyasztási cikkre asszociáljon – fűzte hozzá a Magyar Reklámszövetség főtitkára.

Forrás:inforadio.hu

Kapcsolódó cikkek:








hirdet�s