A Stadion körül

Janika autója a szervizparkban
Janika autója a szervizparkban
Első versenynap, 1. kör után – a szervizparkban mondták a versenyzők.

Benik Balázs, Varga István (1), Ford Focus RS WRC

Óvatosan kezdtünk, az elején felmértük magunkat és az autót is. Az viszont biztos, hogy a második körben gyorsulnunk kell. A szakaszok nagyon felhordásosak, a több mint száz versenyautó tönkretette az utat. Tempós és ütemes lesz a mai nap második fele, remélem ugyanilyen vidáman találkozunk a szombati célban.

Turi Tamás, Tóth Imre (2), Skoda Fabia WRC

Nagyjából rendben van az autó, a szervizparkban a szerelők a futóművön állítottak. Sokat mentünk keresztben, a negyediken pedig annyira, hogy meg is pörögtünk. Ott hagytunk mintegy 12 másodpercet, haladunk tovább…

Ifj. Tóth János, Bahor Bea (5), Peugeot 207 S2000

Vannak olyan pillanatok, amikor egészen WRC-s hangulatban megyünk, a kanyarsebessége ugyanis nagyon magas ennek az autónak. A kigyorsítások viszont nem az igaziak, de ezt tudtunk előre is. Abszolútban a hetedik-nyolcadik helyen állunk, szerintem döntően ettől nem is tudunk előrébb végezni. Megyünk, mert fontosak a tesztkilométerek és a tapasztalatok.

Hideg Krisztián, Kerék Balázs (11), Mitsubishi Lancer EVO VI

Most előre aláírnám, ha így maradna minden és hátradőlnék a székben. Annyi problémánk volt, hogy a „hideg” J gumik nem melegedtek föl az elején a rövid, erdős gyorsasági szakaszokon. A negyedikre azonban helyreállt a rend, kategóriában második, abszolútban a hetedikek vagyunk. Csupán az bosszant, hogy állandóan át kell jönnünk Miskolcon, a sok lámpától nem lehet haladni, a kezem pedig fáj.

Ifj. Érdi Tibor, Lukács József (15), Toyota Corolla WRC

Érdekes volt az első kör J . Bükkszenten egyből kétszer is megforogtunk, a másodikon éppen ezért óvatosan mentünk, majd egy abszolút hatodik helyezéssel érkeztünk meg. Hogy folytassam: a negyediken defekt, a végétől két kilométerre, és most itt vagyunk. Igazából csak most kezdődik a verseny.

Turán Frigyes, Benics Kálmán (7), Skoda Octavia WRC

Jól sikerült az első kör, jól érezzük magunkat az autóban. A terveink továbbra sem változtak, szeretnénk fölállni vasárnap a dobogóra.

Bútor Róbert, Tóth Vilmos (8), Suzuki Swift S1600

Oké. Eddig minden oké. Elég nagy különbséggel vezetjük a kategóriát, most már ifj. Tóth János eredményeihez mérjük magunkat. Volt olyan gyors, hogy csak „egyeket” kaptunk Janikától, ez pedig nem rossz, sőt… A folytatásban már inkább murvás aszfalttal kell megbirkózni, remélem sikerülni fog.

Spitzmüller Csaba, Béres László (4), Skoda Fabia WRC

Állítólag hamarabb rajtoltunk, ezért kaptunk tíz másodperc büntetést. Most látszik négy szakasz után, hogy ez mennyire hiányzik nekünk. Ha ezt leszámítjuk, akkor most a második helyről várnánk a folytatást, így az ötödikek vagyunk. Ettől függetlenül mindent megteszünk annak érdekében, hogy ledolgozzuk a mínuszokat. Bevállalósan, ugyanakkor ésszel kell menni a második körben.

Asi, Dalmády Viktória (3), Mitsubishi Lancer EVO VI.

Az első gyorsaságin még Vikinek szoknia kellett a tempót, Bükkszenten nem mertem magam teljes mértékben rábízni. Onnantól kezdve viszont tökéletes a kommunikáció, és az eredmények is javultak. Haladunk tovább, a célunkon pedig nem változtattunk: amíg ideális minden, csak a dobogót nézzük.

Vizin László, Zsíros Gábor (9), Subaru Impreza WRC

Az autóval minden rendben van, de a második szakaszon sajnos beestünk az árokba. Szerencsére sikerült kijönnünk, de harminc másodpercet ott hagytunk ezen a részen. Még szokjuk a kocsit, de remélem a folytatásban tudunk javulni.

Herczig Norbert, Csökő Zoltán (6), Subaru Impreza WRC

Nagyon szép az autónk, de a teljesítménnyel nem vagyok teljes mértékben elégedett. A negyedik sebességi fokozattól fölfelé nem húz, csak utazó sebességben tudunk haladni vele. A szerelők azt mondják, hogy a víz befecskendező hibásodott meg, és emiatt 40 lóerővel kevesebb az autó teljesítménye. Ezt megéreztük, remélhetőleg sikerül megcsinálni, és följebb tudunk zárkózni a folytatásban.

Borsi Gergely, Baranyai László (14), Subaru Impreza WRC

A pályák isteniek, igaz volt egy kis problémánk. A második szakaszon a bal hátsó gátlónkkal történt valami, sokat lassultunk, és a kigyorsításoknál sem vagyunk annyira lendületesek, mint azt szeretnénk. Harcolunk tovább, remélem problémamentesek leszünk a második körben.

Botka Dávid (12), Mitsubishi Lancer EVO VI.

Eddig katasztrófa az egész… Semmi nem jön össze. De nem adjuk föl, a második körben támadunk.

Magyar Miklós, Kiss Patrik (21), Mitsubishi Lancer EVO IX.

Érdekes tapasztalatokkal jöttünk le az első négy szakaszról. Az első kettőt nem ismertem korábban, a másik kettőt viszont igen. Ennek ellenére a Bükkszenten és Sajókazán mentünk jobb időt. Nem tudom, hogy miért van ez így, de az autóval nincs gond. Talán egy kicsit lehetne erősebb, de vélhetően inkább nekem kell összeszednem magam.

Ollé Sasa, Kerék Balázs (23), Suzuki Swift S1600

Állítani kell az autó elején, mert „leüt”. Botkáék előttünk problémával küzdenek, és ez minket is hátráltat. A kategóriában második helyen állunk, ezzel elégedett vagyok, az abszolút 18. pozíciónk viszont javításra szorul a folytatásban.

Szajky István, Horváth Lajos (44), Mitsubishi Lancer

Kiálltunk, mert nem volt kedvünk tovább versenyezni… Nem, dehogy, de tényleg vége… Kaptunk két defektet, és akkora hátrányba kerültünk, hogy fölöslegessé vált a folytatás. Tesztelni nincs értelme, mert a következő futamon már a saját autómmal szeretnénk menni. Marad a nézelődés.

Osváth Péter, Nemes Csaba (26), Mitsubishi Lancer EVO VI.

Egészen jól állunk, de még keressük az autó határait. Nagyon jól érezzük magunkat, élvezzük a versenyzést, eddig minden optimális. A harmadik pozíciót foglaljuk el a kategóriában, Elekék mennek előttünk néhány tizeddel. Nagy a csata, klassz a verseny.

Fenyvesi Gábor, Gyöngy Imre (27), Mitsubishi Lancer EVO VI.

Bükkszentkereszről egészen jól letaláltunk, hiszen kategória második időt autóztunk. Kazán hibáztunk, egy bal hármas bukkanból az árokban kötöttünk ki. Így most a negyedik helyen állunk, az autóval egyébként minden rendben.

Vojcsik „Golyó” – a tréleren

Amikor mentünk az első gyorsasági szakaszhoz, a rajt előtt megállt az autó… Nem tudjuk, hogy mi van vele, de már készülünk a következő versenyre. Pontosabban nem a következőre, mert a Dunán nem indulunk – az kocsigyilkos. Szombathelyen viszont ott leszünk, mert ismét megfertőzött a rally. Bár eddig is „őrült” voltam, de a légkör és a hangulat megint megfogott, még akkor is, ha a technika kibabrált velünk.