A sokféleség lehetőség is

Projektzáró rendezvény a Martin János Szakképző Iskolában
Projektzáró rendezvény a Martin János Szakképző Iskolában - © Fotó: Kozma István
Miskolc – Abból indultak ki: az integráció több, mint a kisebbségi csoport felzárkóztatása.

Magyarországon először készült átfogó, nem csak a tanítás folyamatát, de az iskola társadalmi környezetét is magában foglaló integrációs koncepció a szakmai képzés intézményei számára. Kidolgozói a Martin János Szakképző Iskola, a Miskolci Kandó Kálmán Szakközépiskola, valamint az Eötvös József Építőipari és Művészeti Szakképző Iskola munkatársai.

– A migráns háttérrel rendelkező (bevándorló) gyermekek általános iskolai integrációjára már létezett országos program, azonban a szakképzési intézményekben történőre nem. Ennek kidolgozására adtunk be pályázatot, sikerrel – mondta csütörtöki projektzáró alkalmából Olajos Mihály projektvezető – s most már létezik ilyen, akkreditált, átfogó program Észak-Magyarországon, amelyet mások is alkalmazhatnak. Hazai és külföldi tanulmányutak tapasztalatait is felhasználva abból indultunk ki, hogy nem csak a tanítás folyamatát, de az iskola társadalmi környezetét is alkalmassá kell tenni annak belátására, hogy a sokféleség nem deficittel, de tudással és nyereséggel is jár. A második lépcső ennek jegyében a szülők érzékenyítését szolgálta. A három iskolából 120, önként jelentkező szülőt képesztünk ki egy 30 órás tanfolyamon. Kifejezetten élvezték az érdekes feladatokat.

ÉM-SzK