A piacképes diplomához ma már nem elég népszerű szakot választani

A képzési rendszer átalakítására, valamint a középiskolai oktatás megerősítésére van szükség ahhoz, hogy hazai felsőoktatási intézmény is bekerüljön a legjobb egyetemek és főiskolák rangsorába – mondta el a Független Hírügynökségnek Gáspár Péter Pál, a Budapesti Corvinus Egyetem Közgazdasági Továbbképző Intézetének igazgatója csütörtökön.

A szakember azt követően nyilatkozott így, hogy megjelent a tekintélyes Times Higher Education (THE) című brit felsőoktatási szakfolyóirat legfrissebb rangsora a világ legjobb egyetemeiről.

A Times Higher Education című brit felsőoktatási szakfolyóirat 2010-ben immár hetedik alkalommal számol be a legjobb 200 iskola rangsoráról. Az élbolyban csak az Egyesült Államok és Nagy-Britannia felsőoktatási intézményei szerepelnek, és a 200-as listán egyetlen magyar intézmény sem szerepel.

A Budapesti Corvinus Egyetem Közgazdasági Továbbképző Intézetének igazgatója szerint ennek számos oka van. Először is, a hazai középiskolák egyre több olvasási, szövegértési problémával küzdő fiatalt bocsátanak ki, akik be szeretnének jutni a felsőoktatásba. Az egyetemek és főiskolák közt pedig gyakorlatilag piaci verseny zajlik a hallgatókért, ami óhatatlanul a minőség rovására megy – mondta a szakember. Gáspár Péter Pál szerint a megoldás a közoktatás fejlesztése, illetve a szigorúbb felvételi lehet. Minél hamarabb el kellene érni például, hogy a korábbi terveknek megfelelően csak emelt szintű érettségivel lehessen bekerülni egyetemre, főiskolára – mondta.

Az oktatás színvonalának nem használt a bolognai rendszerre történő gyors és erőltetetten végbement átállás sem – folytatta az Intézet igazgatója. A diákoknak ugyan nagyobb a mozgásterük az egyes szakok között, de a 3 éves bachelor képzés után nem tudnak érvényesülni a munkaerőpiacon. Nem sokkal jobb a helyzet az 5 éves képzést végzettekkel sem; komolyabb érdeklődés csak a szakirányú továbbképzésekről kikerült fiatalok között van – fogalmazott Gáspár Péter Pál. A színvonal emelése érdekében szerinte mind az intézményeknek, mind pedig az államnak erős szűrőket kellene beépíteniük a rendszerbe. Olyan intézményeknek kellene csak diplomát kiadniuk, amelyek felkészült professzori gárdával rendelkeznek, ez önmagában is garancia lehet – közölte a szakember.
– Független Hírügynökség –








hirdet�s