A múzeum is lehet jó kaland

A múzeum is lehet jó kaland
Miskolc – A múzeumoknak „eladható” kínálatot kell teremteniük, hogy – együttműködve a helyi turisztikai szervezettel – bevonzhassák a turistákat. Ebben éppen Miskolc mutat példát, derült ki egy budapesti konferencián.

A Magyar TDM Szövetség, a Magyar Turisztikai Ügynökség, a Pulszky Társaság – Magyar Múzeumi Egyesület, a Magyar Vidéki Múzeumok Szövetsége és a Magyar Kereskedelmi és Vendéglátóipari Múzeum második alkalommal rendezte meg a Múzeum, mint turisztikai termék című konferenciát. A szerdán megtartott konferencia egyik legfontosabb megállapítása az volt, hogy a múzeumoknak egyrészt olyan vonzó programokat kell kialakítaniuk, amelyek valóban felkeltik az adott városba érkező turisták érdeklődését, másrészt szorosan együtt kell működniük a helyi turisztikai szervezetekkel. Az ilyen kooperációra éppen Miskolc mutatott be követhető, jó példát.

Nagy Júlia, TDM menedzser, a MIDMAR Miskolci Idegenforgalmi Marketing Nonprofit Közhasznú Kft. ügyvezetője és Vass Nóra, a Herman Ottó Múzeum Marketing és Kommunikációs Osztályának vezetője közös előadásban mutatta be azt az összehangolt munkát, amelyet a két szervezet az elmúlt időszakban kialakított. A turisztikai cég azt a célt fogalmazta meg, hogy 2020-ra megduplázzák a 2014-es miskolci vendégéjszakák számát. Ehhez azonban olyan turisztikai termékekre, szolgáltatásokra van szükség, amelyek valóban felkeltik a turisták érdeklődését, és azok miatt akár több napot is eltöltenek a városban. Egy múzeum, ha jó programokat tud kínálni – a tapasztalatok és felmérések szerint – az átlagosnál erősebb érzelmi hatást tud kiváltani. Éppen ezért lehet előnyös a két szervezet együttműködése, hiszen egymást erősítve valósíthatják meg céljaikat.

A Herman Ottó Múzeum nagyon széles kínálatot tud nyújtani az ideérkezőknek, a klasszikus és modern művészettől egészen a színművészeti ereklyéket bemutató tárlatig. Ám ahhoz, hogy a nézők be is menjenek a múzeumba, meg kell tanulni a látogatómenedzselés fortélyait, és ebben nyújt nagy segítséget a MIDMAR. Immár összehangolva végzik a múzeumi kínálat fejlesztését, a célcsoportok meghatározását, az úgynevezett frontszemélyzet – azaz akikkel a turisták közvetlenül találkoznak – képzését. Ez utóbbi a Mosoly program keretében zajlik, amelybe bevonták a miskolci szállás- és vendéglátóhelyeket is, amelyek – saját érdekük miatt is – örömmel csatlakoztak.

Mint kiderült, az ilyen együttműködés még ritka, amit jeleztek az ország más pontjairól érkezett szakemberek sűrűn érkező kérdései is.








hirdet�s