A második Indiai Nagydíj következik

Akt.:
A második Indiai Nagydíj következik
A hétvégén egy már nem teljesen ismeretlen helyen, az indiai Új-Delhi új pályáján, a Buddh International Circuit-on állnak rajthoz a Forma-1-es pilóták. 2011-ben debütált a Forma-1-es versenynaptárban ez a verseny.

India jelentős piac, így várható volt, hogy a Forma-1 előbb vagy utóbb beteszi a lábát ebbe az óriási országba, s ennek az ideje 2011-ben jött el. A történelmi első Indiai Nagydíj nem túl izgalmasra sikeredett, enyhén szólva is kevés előzést hozott, így a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) idén lépett az ügyben. 2012-ben ugyanis meghosszabbította a második DRS zóna hosszát (vagyis ahol a pilóták nyithatják a hátsó szárnyat). Az első zóna a célvonal teljes hosszábban fut, míg a második zónát, amely a harmadik és negyedik kanyar közötti hosszú egyenesen található, a FIA 80 méterrel megtoldotta. 2011-ben egyébként a a versenyen végig domináns szerepben versenyző Vettel könnyű győzelmet szerzett és még arra is volt energiája, hogy a leggyorsabb köridőt is megfussa. A második helyen Jenson Button ért célba a McLarennel, őt pedig Fernando Alonso követte a bronzérmes helyen a Ferrarival.

Ami a világbajnokságot illeti, nincs könnyű helyzetben a Ferrari. Annak ellenére, hogy nem a mezőny leggyorsabb autójával rendelkezik, mégis sokáig Fernando Alonso vezette az egyéni ponttáblát. Igen ám, de Sebastian Vettel és a Red Bull megtáltosodott a szezon végére, s most már a német tehetség áll az élen hat pont előnnyel a spanyol matador előtt. A Ferrari szerint még nincs lefutva a játék, s be tudja érni riválisait Indiában. Az Indiai Nagydíj előtti aerodinamikai tesztelések során a csapat mérnökei ugyanis megértették, hogy mi volt a baj a legutóbb bevetett fejlesztésekkel. „Néhány igazán izgalmas választ kaptunk, amely segítségével talpra állhatunk, így a következő Indiai Nagydíjon a célunk az lesz, hogy behozzuk a lemaradásunkat.” – szögezte le Nicolas Tombazis, a Ferrari főtervezője.

A Red Bull nagy lépést tett előre Szingapúrban, köszönhetően a rengeteg fejlesztésnek, így az új első szárnynak, a keskenyebb hátsó karosszériának és a dupla DRS-nek. A Ferrari mellett a McLaren is azon van, hogy behozza a Red Bullhoz képest felgyűlt lemaradását. Koreában a harmadik helyre szorult a wokingi csapat a konstruktőrök között, de bizakodó, hogy az utolsó néhány futamon behozhatja hátrányát.

Massa, Ferrari, 2013

A találgatásnak vége. Ahogy az várható volt Felipe Massa legutóbb nyújtott teljesítményét követően, még egy évre, 2013-ra leszerződtette a maranellói istálló a brazil pilótát. A Ferrari elnöke, Luca di Montezemolo, korábban kifejtette, hogy kevés jó pilóta jöhet szóba a Ferrarinál (így Sergio Perez sem). Miután Massa Japánban megtáltosodott és a második helyre hozta célba Ferrariját, megpecsételődött a sorsa. A két lehetséges cserepilóta, Paul di Resta és Nico Hülkenberg hoppon maradt.

Érdekes spekuláció terjedt el ezzel kapcsolatban, mégpedig az, hogy lehet csak azért egy évre hosszabbítottak vele, mert 2014-ben már esetleg Robert Kubicával számolnak a Ferrarinál. Tudva levő, hogy a lengyel pilóta váltotta volna Massát, ha nem történik meg vele az a bizonyos szerencsétlen baleset, de azóta sem tudni róla sokat. Olasz raliversenyeken állt rajthoz Kubica és nyert is már versenyt, de egy raliautót könnyebb a speciális igényeihez alakítani, mint egy Forma-1-est. Érdekes felvetés, s idővel kiderül majd mi is az igazság. Egy biztos, a lengyel pilóta neve újra és újra felmerül a Forma-1-ben, ugyanis olyan karizmatikus pilóta és akkora tehetség, hogy senki nem tudja és nem is akarja figyelmen kívül hagyni őt.

A verseny és a pálya

Az aszfaltcsík a lassú kanyarok és gyors egyenesek együttese, melyek egymásba folyva követik egymást. A belga vagy a török pályára jellemző szintkülönbségek teszik izgalmasabbá a versenyt. Ez a versenypálya olyan gyors, akárcsak a monzai. Az aszfaltcsík 1,2 km hosszú egyenese a Forma-1-es versenynaptár egyik leghosszabbja, így a sebesség és a jó előzési lehetőségek biztosítottak.

Az Indiai Nagydíj október 28.-án helyi idő szerint 15 órakor veszi kezdetét (Európában délelőtt 10.30-kor). Az 5,125 km hosszú pályán a pilóták egy 60 körös versenyen mérik össze tudásukat. A teljes versenytáv 307.249 km. A pályarekordot 2011-ből Sebastian Vettel tartja, ideje 1 perc 27.249 másodperc.

2011-ben Sebastian Vettel nyerte meg az Indiai Nagydíjat, így tehát Red Bull-siker született. A német pilóta ideje 1:30:35.002 volt. A második helyezett Jenson Button (McLaren) lett. A bronzérmes helyen Fernando Alonso (Ferrari) ért célba.

(Forrás: Amber PR)








hirdet�s