A márkafüggetlent még szokni kell

Úgy tűnik, a gépjármű-márkakereskedők csak nehezen vagy egyáltalán nem akarják/tudják lenyelni azt a békát, amit az úgynevezett márkafüggetlen kereskedelem hazai megjelenése jelent számukra.

Pedig a márkafüggetlen kereskedelem ma már olyannyira elfogadott a világban, hogy a nemzetközi szervezet Brüsszelben tíz éve tart fenn székhelyet.

Olcsóbban jót

A márkafüggetlen autókereskedelem kitalálói arra építettek, hogy mindenki szeret olcsón jót, ugyanakkorát kevesebbért vagy ugyanannyiért, de nagyobb négykerekűt vásárolni. E törekvés jegyében a szervezetbe tömörült kereskedők egymást erősítve lépnek fel az európai piacokon, és kínálnak esetenként egészen meghökkentő árakat.

Miként lehet ugyanazt az autót jóval olcsóbban adni, mint mondjuk amennyibe a hivatalos márkakereskedésben kerül? A titok nyitja a közös, nagy volumenű beszerzésben, az autógyárak és az ügyfelek közötti lépcsőfokok csökkentésében, a szinte költségmentes internetes kereskedelemben, valamint a mértéktartó árrésekben rejlik.

Van rá garancia

Gyakran éri az a vád a márkafüggetlen kereskedőket, hogy az általuk értékesített új autókon nincs garancia. Nos, a törvény – ami kimondja, hogy tartós fogyasztási cikkek forgalomba hozatala csak úgy lehetséges, ha a gyártó a termékre garanciális kötelezettséget vállal – rájuk is vonatkozik. A márkafüggetlen kereskedő csak értékesít, az általa eladott járművek garanciális felügyeletét a gyártó által akkreditált márkaszervizek látják, láthatják el.

A márkafüggetlenek (akiknek a piaci részesedése itthon egyelőre százalékosan ki se mutatható) főként közép- és felső kategóriás autókat forgalmaznak, hiszen ezeknél a típusoknál lehet attraktív, érzékelhető különbséget kimutatni a hazai kiskereskedelmi árakhoz képest.

P. A.








hirdet�s